barat - Fri 29th April 2005 18:10
Czas dostępu (ns) a częstotliwość pracy pamieci na grafie.
Jak w temacie. Moze mi ktoś dac linka , lub napisać, jakie są ustawienia NOMINALNE dla pamięci od 7ns do 2ns ( czy ile tam jest ). Nigdzie tego na necie nie mogę znaleźć, a chcę wiedzieć dla jakich czasów dostępów jakie są dafault zegary pamieci :) z góry dzięki :) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
spinnaker - Fri 29th April 2005 18:22
no i sie nie dziwie ze nie znalazłeś bo takiego czegoś nie ma, każdy producent ustawia sobie jak zechce w określonych granicach
zako - Fri 29th April 2005 18:52
dokładnie niektorzy dla danego czasu dostepu daja wiecej a niektorzy mniej MHz np. dla 4ns jest 400 i 500 itd
master88 - Fri 29th April 2005 19:43
dla ddr 2000/X ns = Y Mhz
dla sdr 1000/X ns = Y Mhz
czyli mając pamięci 4ns i licząc z tego wzoru (2000/4ns=500MHz) to częstotliwość z jaką pamięć jest przystosowana do działania to 500MHz. oczywiście producent grafiki może dać niższe napięcie na pamięci, to wtedy granica będzie niższa var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
wilczur102 - Fri 29th April 2005 21:43
A jak nie chce ci sie liczyc to : (czyli wersja dla leniwych)
czas dostepu [ns] ; zegar [MHz] ; efektywna czestotliwosc
7 ; 142,5 ; 285
6 ; 166,5 ; 333
5 ; 200 ; 400
4 ; 250 ; 500
3,6 ; 275 ; 550
3,3 ; 303 ; 606
3 ; 333 ; 666
2,8 ; 350 ; 700
2,5 ; 400 ; 800
2,2 ; 450 ; 900
2 ; 500 ; 1000
1,6 ; 600 ; 1200
1,4 ;700 ; 1400
Oczywiscie rozni producenci moga dac rozne wartosci, ale to sa standardowe wartosci dla tych czasow dostepu.
barat - Sat 30th April 2005 10:13
master88 - masz odemnie punkta - o to mi chodziło :) Topic mozna zamknąć :)
chase1 - Fri 13th May 2005 22:06
wilczur102 - tak z doswiadczenia z wieloma roznymi grafami moge powiedziec tak - jest +/- tak jak napisales, ale dla kazdego z twoich przykladow trzeba na wynik spojzec o 1 linijke wyzej (tak dają zwykle producenci grafik)
czyli np pamieci 4ns maja 400mhz , 3,3 maja 550mhz , 2,8 maja ok 650 mhz , 2,5 - ok 700 - 750mhz , 1,6ns to zwykle 1000
barat - najlepiej sobie looknac na datasheeta producenta pamieci (hynix, samsung, ...) i bedziesz odrazu wiedzial jaie jest nominalne taktowanie dla jakich napiec - pozniej tylko miernik w dlon i jechane
BoloUX - Sat 14th May 2005 09:32
No wreszcie wiem ile ns przekłada się na Mhz :lol:
wilczur102 - Sat 14th May 2005 10:55
Tak w kwesti calkowitego wyjasnienia to powiem, ze chodzilo mi z jakim taktowaniem moze pracowac dana pamiec wedlug producenta pamieci, a ze producenci kart graficznych daja inne taktowania to juz inna bajka...
Ja np. na fx 5200 mialem taktowanie pamieci 300 przy 5 ns, wiec od razu walnalem na 400, a potem wyciagnolem na 475 :twisted: (na miedzianych radiatorkach).
Czyli po prostu jak ktos ma nizsze taktowania od tych ktore podalem dla danego czasu dostepu to bez wiekszych klopotow zwiekszy je co najmniej do podanej przezemnie wartosci.
chase1 - Sat 14th May 2005 21:21
Cytat:
Napisał/a wilczur102 wiekszych klopotow zwiekszy je co najmniej do podanej przezemnie wartosci. nie do konca - mialem jakis czas temu kilka sapphirkow advantage - nie krecily sie prawie wcale
zdaza sie ponadto, ze uklady pamieci w grafach sa bardzo niedovoltowane i zamiast podkrecac , trzeba im odnizac taktowania (zwykle jednak sytuacje rekompensuje dobrze podkrecalny gpu :P )
Kai - Mon 16th May 2005 21:22
Nie wiecie czy wszystkie wersje Radeonow 9500 gdy sa 128 mb to maja czas dostepu 3.6 ns ? Czy spotkal sie ktos z innym przypadkiem ? Jak tak to czemu tak jest ?
spinnaker - Mon 16th May 2005 22:30
Cytat:
Napisał/a Kai Nie wiecie czy wszystkie wersje Radeonow 9500 gdy sa 128 mb to maja czas dostepu 3.6 ns ? nie wszystkie mają pamiątki 3,6ns, wersja 256bit ma np też 2,8ns; 3,3ns http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=51390640 wystarczy polukać na allegro :wink:
Kai - Tue 17th May 2005 10:38
Czy jest mozliwe taka sytuacja? Wiec:
Po odblokowaniu potokow na Radeon9500 128mb z 4 na 8 przez omege w 3dm2001se w gta vince city nie ma artefaktow, a w innej grze juz sa ( NHL ) ???? Czy moze to byc wina chlodzenia poniewaz karta ma bardzo ubogie ???? Pamieci Infineon 2.8 ns - na nich brak chlodzenia, a na GPU tylko oryginalny cooler sapphire.
spinnaker - Tue 17th May 2005 14:37
Cytat:
Napisał/a Kai Czy moze to byc wina chlodzenia poniewaz karta ma bardzo ubogie ???? jeśli przed odblokowaniem wsio ok chodziło (bez podkrecania) i teraz po zmodowaniu (bez podkręcania) masz artefakty to raczej ten radzio nie jest modowalny
SiBer - Tue 17th May 2005 14:51
Kai, to znak że ma uszkodzone potoki ;)
Różnie bywa, niekiedy ludzie już w 2D mają arty, niektórzy tylko w co niektórej grze... :)
Kai - Tue 17th May 2005 17:28
Nie nie nie to nie tak. Po odblokowaniu potokow w 3dm2001se nie ma artefaktow, wszystko jest ok, w gta vince city tez nie ma artow. Dopiero w nhl sa!? Co to moze byc? Moze przy nhlu sie bardziej grzeje i dlatego sa
zako - Tue 17th May 2005 18:01
to nie jest tak ze przy nhl sie bardziej grzeje tylko masz dodatkowe 4 potoki uszkodzone :!:
Kai - Tue 17th May 2005 18:15
No to czemu przy innych nie ma artow ?
master88 - Tue 17th May 2005 18:18
może zmniejsz taktowanie GPU, czasami pomaga
spinnaker - Tue 17th May 2005 20:23
Cytat:
Napisał/a Kai No to czemu przy innych nie ma artow ? nie korzysta z uszkodzonych potoków :roll:
Kai - Tue 17th May 2005 20:34
Hmmmm ogolnie to nie mam jeszcze tej karty tylko sie przymierzam.... Ma swietne parametry - Sapphire R9500 128 mb pamieci Infineon 2.8ns i koles mi mowi ze taka jest sytuacja jaka wam przedstawilem. Ze koles ze sklepu ja sprawdzal, ze jest modowalna tylko lepszego chlodzenia potrzebuje bo faktycznie ma tylko wentylatorek ubogi na GPU i on ja kupil. Pozniej testowal to bylo tak jak pisalem a jeszcze pozniej nie mial na 8 potokach... Nie wiem nei wiem - tanio chce