ďťż
Filtr powietrze - motro/skuter/samochód



eragonn14 - Fri 14th March 2008 14:44
Filtr powietrze - motro/skuter/samochód
  Czy jest taki filtr powietrze który ma średnicę tej rury 6cm ? Potrzebuje zamontować do skutera, bo założyłem turbo-sprężarkę tylko bez filtra powietrze. I właśnie wlot powietrza w turbo ma aż 6 cm. Widział ktoś taki (chyba samochodowy). Najlepiej stożkowy :) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



Karolo - Fri 14th March 2008 15:50
ke? Turbina w skuterze? Chyba ta pseudo elektryczna bo zadna inna mi sie tu nie widzi. Filtr stozkowy albo filtron na zamówienia robi jakie chcesz



eragonn14 - Fri 14th March 2008 17:30
tak tak ta elektryczna co tylko dmucha powietrze w gaźnik (w miejsce gdzie jest podłączony filtr powietrza)



Karolo - Fri 14th March 2008 18:21
i co powiedz no jak to wygląda :P chyba nie kreci sie cały czas z tymi samymi rpmami? Daje to cos? var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



eragonn14 - Sat 15th March 2008 09:05
tzn. na razie tylko mój kolega z klasy ma to zamontowane. Dodaje przyspieszenia (dużo :D ) i troszeczkę max prędkości (coś koło 3 - 4 km/h więcej). On ma zamontowany filtr wewnątrz tej turbiny (pseudo :P ) i jest podłączona pod włącznik. Jak sie chce to się włącza :mrgreen:.

PS. filtr znalazłem, ale zastanawiam się nad tym
http://moto.allegro.pl/item321964421...mm_nowy.h tml
i tym
http://moto.allegro.pl/item323228872..._do_60_mm.html

ten drugi lepiej wygląda :)



Karolo - Sat 15th March 2008 17:11
ten drugi mysle ze bedzie ok.A ta turbina glosna jest? Daje niby mocy w jakim zakresie obrotów



TomoMadej - Sat 15th March 2008 18:24
Mi się wydaje, że skoro to elektryk to pewnie tylko ma w nazwie turbina, ale działa jak kompresor, czyli pewnie w całym zakresie obrotów daje. Przynajmiej to byłoby prostrze, tak to trzeba byłyoby kombinować na etapie produkcji i montarzu.

ortografia//spinnaker



spinnaker - Sat 15th March 2008 19:23
Karolo producenci samochodów dają dodatkowowo elektryczne turbiny żeby załatać dziure między potrzebą kierowcy a załapaniem tej głównej turbiny bo jak wiadomo załapuje ona dopiero na sprzężeniu zwrotnym



Karolo - Sat 15th March 2008 21:44
zaden producent raczej ( a przynajmniej ja sie nie spotkałem z tym ) zeby fabrycznie zakładał takie wynalazki.Albo zakładaja turbiny małe z małym ar na łozyskach kulkowych zeby laga zmniejszyc albo garett kładzie swoje wynalazki ze zmienna geometrią łopatek.Albo stosuje sie układy wspołdzielone biturbo. Jezeli sie myle i ktos daje cos takiego to prosze o jakis link chetnie sobie przejrzę.



spinnaker - Sat 15th March 2008 23:42
Turbiny elektryczne w Mitsubishi ale o montażu w masówkach to nie słyszałem a zmienna geometria łopatek chociażby w Oplach z silnikami CDTi



ajvory - Wed 19th March 2008 15:38
Turbina nie da praktycznie nic na osiągach. Lepiej włożyć sam stożek... bo jakbyś już tą turbinę zamontował to byłoby bardzo trudno wyregulować gaźnik... a jeżeli już byś wyregulował to skuter by bardzo dużo palił. Napisz jeszcze czy to 2T czy 4T. Jak 2T to możesz się bawić ale jak 4T (50ccm) to porażka. No i oczywiście jaki to skuter...? To wtedy coś więcej doradzę ;)

BTW. Ja miałem wcześniej yamahe aerox z tuningiem do poziomu Mid-Race... a aktualnie posiadam Hondę NSR 125 R (poj. 190ccm). ;)



eragonn14 - Wed 19th March 2008 15:42
ja mam grata :P Motobi 4T



ajvory - Wed 19th March 2008 15:44
W takim razie nie ma najmniejszego sensu montażu w nim jakiejś turbiny. Możesz kupić sam stożek ale teraz możesz mieć problemy z regulacją więc najlepiej odłóż to na lato. Pozdro



Karolo - Wed 19th March 2008 15:57
ta z gówxx bicza nie ukrecisz takie przysłowie ;) Pomijajac fakt to aerox po tuningu sie lubi psuc ;) Widziałem juz takie co grubo ponad setke jechały a potem w warsztacie konczyły...
Co do variable turbochargera to masowo kładzione sa do 1,9 tdi 130 km i 1,9 arl 150 km w autach grupy vag



ajvory - Wed 19th March 2008 17:37
Roxy jak źle poskładane i źle dotarte to się mogą psuć... w moim nie było najmniejszych usterek mimo tego że śmigał bez problemu ponad 130 km/h bo trzeba dać mu czas na dotarcie i odpowiednie ułożenie wszystkich części ;)



Karolo - Wed 19th March 2008 20:37
ciekawe jak to skuter 50 cm i 130/h :D Polskie prawo rzadzi



bop - Wed 19th March 2008 20:43
Cytat:
Napisał/a ajvory odpowiednie ułożenie wszystkich części ;) jasne ulozenie czesci jak dla mnie to wszystko powinno do siebie idealnie pasowac a nie "ukladac":cisza:



TomoMadej - Wed 19th March 2008 20:46
Dobra aprilka, jeszcze jak replica, to łamnie 130 po zdjęciu blokad.



ajvory - Wed 19th March 2008 22:18
@bop innymi słowy chodziło mi o docieranie ;)

@Tomo 100 tak ale 130 na pewno nie seryjna ;)



Karolo - Wed 19th March 2008 22:38
a ile taki aerox po mega tuningu moze miec do setki?



Alvaro993 - Wed 19th March 2008 22:38
niektórzy kompletnie nie znają się na skuterach i motorach i takie pierdoły piszecie że ja tu sikam ze smiechu ja od 3 lat składam i tuninguje skutery oraz motory i dla mnie to śmieszne co niektórzy piszą na ten temat... Turbina w skuterze?? yyy... pierwsze słysze :D:D:D

@Tomo jeśli chodzi Ci o skuter (motorower) to taka ściema że niedobrze się robi haha :D

@bop wiadomo że dedykowane cześci będą pasowac do siebie ale wystarczy błąb przy zakładaniu wału rzędu milimetra i wszystko się rozwali po niedługim czasie

@eragon te filtry co pokazałes to porazka, będą łapać Tobie tylko i wyłącznie syf, jedynie co ten filter może Ci dac to satysfakcje z głosu który zmieni sie na lekki bas i udręke w czasie jazdy w deszczu

@karolo to nie 50 ccm tylko 70 ccm i moc sięgająca rzędu 10-14 KM (mid-race) || rox po maxymalnym tunie (race około 24KM) może miec do 100km/h około 8 s ale takie zakupy są nie opłacalne z racji tego ze co chwila trzeba tłok wymieniac i niemiłosiernie zlopie paliwo :D

@ajvory codo tego roxa to skoro Ci leci 130 km/h to pewnie race a nie mid-race chyba że masz rolki napraaaaaaaaawde ciężkie :D



ajvory - Wed 19th March 2008 22:45
Obejrzyjcie roxy na youtube... niedawno widziałem filmik jak koleś popierdzielał równo z autem 160 kmh :pruchno:.

@Alvaro --> przecież doskonale wiesz że nie mam już piździka (skutera) :D

@Karolo --> skuter po max. tunie może mieć przyśpieszenie nawet 6-7 sek. do 100kmh przy poj. 70ccm a dragstery 80ccm 2.7 sek. (ale są robione tylko na wyścigi ;) ) wystarczy wpisać w youtube np. scooter drag itp. i pooglądać ;)



TomoMadej - Wed 19th March 2008 22:52
Jakby nie było, to i tak taka 50ccm, to gó*no, nie kupiłbym sobie, szkoda floty. Wolałbym za 1k zrobić a1 i kupić 125, to przynajmniej ma troszkę więcej mocy.
Spotkaliście się z Aprilią Replicą, że tak mówicie?



Alvaro993 - Wed 19th March 2008 22:57
no i co z tego ze spotkalismy sie z replica?? hehe może mi zaraz powiesz że to była 50-tka co haha :D która jechała po odblokowaniu jak to wspomniałes 130 :pruchno:

@Tomo szkoda fatygi i kasy na A1, to bez sensu :p



ajvory - Wed 19th March 2008 22:59
Tomo ale oznaczenie replica to dotyczy tylko stylistyki i ewentualnie seryjnie odblokowanego silnika, a każde 125 w dwusuwie ma podobną moc czyli około 30KM ;)

BTW. Z dwusuwa 125ccm można wycisnąć nawet 45 koni (słynne crossy marki KTM tyle mają)



Alvaro993 - Wed 19th March 2008 23:02
Nie ma co Ajvory ma racje

BTW. Nie ma co replica ma suuuper malowanie szkoda że nie dodaje 30 KM :pruchno:



TomoMadej - Thu 20th March 2008 08:28
Tylko ja mówie o silniku miranelli w modelu rs50 , a nie o nocnikach bez skrzyni:pruchno:
Dla dobrego silnika 125, to nie 30 tylko 40km.



ajvory - Thu 20th March 2008 09:34
No tak 40 ale na papierze... rzeczywista moc dobrego dwusuwa np. Aprilii RS 125 to 32 KM ... aa i ta rs50 niby po odblokowaniu leci 130? Chyba licznikowe i rozpędza się do tego 110 kmh w 5 minut :D a co dopiero do 130... to nierealne (chyba że jakiś większy tuning). Ja miałem przyjemność przejechać się na takiej aprilii i 100 to był v-maxx!! .. i kolega jeszcze obok jechał moją hondą i stwierdził że jechałem 90 a nie 100 :pruchno: . Albo jest też taka możliwość że ta rs50 może lecieć więcej... zależy z jak wielkiej skarpy :D

BTW. Jeżeli moc 2T 125 przewyższa 45 koni to po około 5 tys. km należy wymienić co najmniej tłok ;)



Karolo - Thu 20th March 2008 10:04
a ja wole moje bmw m3 nie ma jak ryk rzedowej 6.Jak zbiore kase zakładam soft turbo na doładowaniu do 0,6-0,8 bara



Alvaro993 - Thu 20th March 2008 13:07
Nic wiecej nie bede pisał bo ajvory all powiedział za mnie :D:D:D

Ktoś musiał Tomo opowiedziec (sprzedać) niezłą bajke z tą odblokowaną rs50 która leci 130 :hahaha:hehe, nie powinno się wierzyc nigdy takim osobom :D:D:D

chyba ze ze skarpy ona leciala to inna sprawa :pruchno:



Karolo - Thu 20th March 2008 14:52
dajcie se juz loozu :D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •