nikischlicki - Fri 23rd November 2007 22:25
Geforce 8600/ Doradzanie przy zakupie
Witam!
Gwiazdka się zbliża, a ja potrzebuje nową kartę graficzną. Do tej pory mam Geforcea 8400GS i nie jestem zadowolony.
Prosiłbym o doradzenie mi, podanie jakiegoś modelu/linka do jakiejś dobrej karty graficznej.
Orientacją dla mnie jest Geforce 7300 GT od Palita, gdyż mój przyjaciel ją ma. Chodzą mu różne gry na dużych rozdzielczościach, typu Carbon, Most Wanted i GTA San Andreas. Najnowszy ProStreet nie chodzi mu najlepiej.
Czy karta 8600GTS będzie lepsza od 7300GT?
Wypatrzylem sobie karte Geforce 8600 GTS, ma jednak podobne parametry jak karta Geforce 8600 GT(poniżej podaje linki)
GTS:
http://allegro.pl/item267687890_pali...0_1ns_box.html
GT:
http://allegro.pl/item266400389_pali...mhz_1_0ns.html
Prosiłbym o opinie o tych kartach, jakiej firmy najlepiej kupić(Palit, Galaxy itp)
Proszę o pomoc. :help:
Pozdrawiam
Nikolaj var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
$3kund0 - Fri 23rd November 2007 22:32
pierwszy link to do 88gts a nie do 86gts:P ... powiedz ile kasy chcesz wydac:)
barat - Fri 23rd November 2007 22:43
jak 8600 to IMO nie ma sensu brać GTS .
Weź Sonic+ od Palit'a 8600GT :)
A ten link vo podałeś (pierwszy) to przecież 8800 - bez porównania :)
Inna sprawa, że taki 8600GT będzie i tak za słaby na gry w DX10 , a skoro w takim razie zostają gry DX9 to wtedy lepiej pomyśleć o x1950 ... np od Power Color'a :)
Popatrz na testy w necie.
BoloUX - Fri 23rd November 2007 23:08
Nie ma sensu kupować czegokolwiek z serii 8600. Tylko 7900gs lub 1950. var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
nikischlicki - Sat 24th November 2007 08:17
Witam!
Sorka linki mi się pomyliły, mialem na mysli 8600 GT i 8600 GTS
Chciałbym wydać do 500zł
pozdro
BoloUX - Sat 24th November 2007 09:39
7900gs lub 1950 ok 400zł
BoLeK - Sat 24th November 2007 11:00
Moge Ci sprzedać 8600gts sparkle :P lezy w szafie nieużywany i sie marnuje. Tylko że w Polsce będe dopiero 20 grudnia ^_^
a co do 7900gs vs 8600gts to prawie te same karty, tylko że 86 ma dx10 :]
ajvory - Sat 24th November 2007 11:24
nie bierz 8600 tylko X1950Pro od powercolora... na pclab jest zajebisty test 125 kart graficznych.. tam looknij na ostatniej stronie mozesz porownywac i roznica w FPSach jest dosc duza miedzy tymi kartami !
RoN - Sun 25th November 2007 08:15
Cytat:
Napisał/a ajvory nie bierz 8600 tylko X1950Pro od powercolora... na pclab jest zajebisty test 125 kart graficznych.. tam looknij na ostatniej stronie mozesz porownywac i roznica w FPSach jest dosc duza miedzy tymi kartami !
hehe a ja będę obrońcą Galaxy 8600GE :)
hmm napiszę tak, niewiem jak radzi sobie X1950Pro z OC ale 8600GE bez problemów robi GTS nawet lepiej tzn ja mam cały czas stabilne 750/2200 :) i max temp 62-63'C na box-owym chłodzeniu heat-pipe. W stare gry z 2006 i niżej napewno X1950Pro będzie lepsza ale nigdzie nie widziałęm testów z Wiedźmina, Call of Duty 4, Medal of Honor: Airborne gdzie gram na max detalach na rozdzielce 1280/1024 i fszystko płynnie chodzi :)
Właśnie specjanie wgrałem program "Fraps" i w grze Call of Duty 4 1280/1024 max detale/cienie itp. mam średnio 60 fps, minimum które czasami widziłem to 40fps a dochodzi do 70fps. Czasami zdarzają się jakieś przycinki obrazu.
Według mnie grafa w CoD4 jest ładniejsza, realistyczniejsza, ostrzejsza niż w Medal of Honor: Airborne. Ci co jeszcze nie grali w CoD4 polecam :)
gabrinho - Thu 29th November 2007 15:54
Mam kartę graficzna : NVIDIA Ge Force 8600 GTS 256 Mb
I nie wiem jak wyłączyć synchronizacje pionowa!
Proszę o pomoc.
BoLeK - Thu 29th November 2007 22:48
v-sync - off :]
w panelu kontrolnym. Ja bym zostawił włączoną, przynajmniej obraz sie "nie rwie"
dar - Fri 30th November 2007 18:22
Cytat:
Napisał/a BoLeK v-sync - off :]
w panelu kontrolnym. Ja bym zostawił włączoną, przynajmniej obraz sie "nie rwie" ale wydajnosc spada i to duzo
czasem nawet o polowe :(
jak posluchasz BoLka to jak wlaczasz V-SYNC to wlaczaj tez tripple buffering
wtedy spadek wydajności jest mniejszy
BoLeK - Fri 30th November 2007 22:51
Cytat:
Napisał/a dar Cytat:
dar - Mon 3rd December 2007 08:26
Cytat:
Napisał/a BoLeK Cytat:
BoLeK - Mon 3rd December 2007 14:58
ograniczenie ilości klatek/sek to nie spadek wydajności ....:karpiem:
dar - Mon 3rd December 2007 16:19
Cytat:
Napisał/a BoLeK ograniczenie ilości klatek/sek to nie spadek wydajności ....:karpiem: musisz miec ostatnie slowo co?
to czytaj:
Wydajność i jakość obrazu
Wydajność
Wydajność kart graficznych zwykle mierzy się poprzez ilość klatek obrazu (frame rate), wyrażaną w ilości klatek na sekundę (frames per second - fps). Im więcej klatek, tym płynniejsza gra. Każda gra wyświetla sekwencję obrazów następujących szybko po sobie. Jeżeli szybkość zmieniania się obrazów przekracza 25 fps, to ludzkie oko nie jest w stanie rozróżnić poszczególnych klatek. Tym niemniej, w szybkich grach typu FPS (first person shooter - strzelanka z perspektywy pierwszej osoby) 25 klatek na sekundę może okazać się niewystarczające. Granicą w takich grach powinno być co najmniej 60 fps.
a tu caly tekst:
http://www.tomshardware.pl/graphic/2..._guide-01.html
bzdury pletą co?
barat - Mon 3rd December 2007 16:47
Nie w tym rzecz ... chodzi o to, że właczając synhronizację SAM OGRANICZASZ LICZBĘ KLATEK ... niejako ŚWIADOMIE.
Nie ma to związku ze spadkiem wydajności karty graficznej, może ona spokojnie generować więcej klatek ale "nie chce" bo chce być zgodna z odświeżaniem:)
Twierdząc, że v-sync wpływa ujemnie na wydajność równie dobrze możesz stwierdzić, że komenda com_maxfps ma ujemny wpływ na wydajność karty graficznej w Quake 3 :P
Równie dobrze możemy uznać, że najlepiej mając jakikolwiek samochód utrzymywać maksymalne obroty i maksymalną prędkość ... bo inaczej jego wydajność spada...
dar - Mon 3rd December 2007 17:18
Cytat:
Napisał/a barat Nie w tym rzecz ... chodzi o to, że właczając synhronizację SAM OGRANICZASZ LICZBĘ KLATEK ... niejako ŚWIADOMIE.
Nie ma to związku ze spadkiem wydajności karty graficznej, może ona spokojnie generować więcej klatek ale "nie chce" bo chce być zgodna z odświeżaniem:)
Twierdząc, że v-sync wpływa ujemnie na wydajność równie dobrze możesz stwierdzić, że komenda com_maxfps ma ujemny wpływ na wydajność karty graficznej w Quake 3 :P
Równie dobrze możemy uznać, że najlepiej mając jakikolwiek samochód utrzymywać maksymalne obroty i maksymalną prędkość ... bo inaczej jego wydajność spada... post ronsona
http://www.frazpc.pl/b/197039
i nie utrzymujemy maksymalnej predkosci i max obrotow caly czas
ja mam lepszy przyklad
jedziesz porszakiem za syrenka bo tak chcesz
syrenka 40 i Ty 40 - BO TAK CHCESZ
mozesz spokojnie wyprzedzac ale SWIADOMIE tego nie robisz
wiec jedziesz sobie na dwojce i jest ok
wracajac do tematu
w doslownym opisie danego zdarzenia czesto spada wielkosc generowanych klatek na ekranie
i o to mi chodzilo
doslownie :)
barat - Mon 3rd December 2007 17:31
Ale nie spada wydajność samej karty :) Więc mamy jasność ? :) Po prostu sam świadomie obniżasz liczbę tych klatek dla uzyskania subiektywnie lepszej płynności obrazu.
dar - Mon 3rd December 2007 17:50
Cytat:
Napisał/a barat Ale nie spada wydajność samej karty :) Więc mamy jasność ? :) Po prostu sam świadomie obniżasz liczbę tych klatek dla uzyskania subiektywnie lepszej płynności obrazu. nie mamy jasnosci
przeczytaj wszystkie moje posty w tym topiku
nigdzie nie napisalem ze wydajnosc KARTY spada
wszedzie pisalem o wydajnosci (w domysle obrazu - powiem wprost ja to mam w d...e ile ma moja karta ramu jaki rdzen jaka wydajnosc w testach rankingach itp)
wazne zeby obraz sie nie rwal na animacji (bo po to jest karta zaby twoje oczka widzialy na monitorze to co chcesz zobaczyc :)
i za to odpowiada fps (oczywiscie dopisuje ze miedzy innymi nie tylko od tego:)
i tyle
sybiektywna lepsza plynnosc obrazu ladnie brzmi ale jak masz jakiegos starego grata i chcesz pograc w jakas lepsza gierke i wylaczenie synchra pomoze uzyskac 10-30 fps wiecej to jest to jakis sposob nie?
barat - Mon 3rd December 2007 18:52
Jasne :) do niektórych gier nawet jak masz szybką maszynę warto v-sync wyłączyć (Np mój brat do dziś dla quake3 v-sync off) :)
nadal nie pasuje mi słowo Wydajność ... to już bardziej Komfort grania :)
dar - Mon 3rd December 2007 19:27
Cytat:
Napisał/a barat Jasne :) do niektórych gier nawet jak masz szybką maszynę warto v-sync wyłączyć (Np mój brat do dziś dla quake3 v-sync off) :)
nadal nie pasuje mi słowo Wydajność ... to już bardziej Komfort grania :)
ok ok ok :)
niech bedzie komfort grania :)
i komfort pracowania :)
topik chyba zmkniety :)
pozd
dar
Lawon - Tue 4th December 2007 09:19
Wyłączenie V-sync zalecane jest do benchmarków aby uzyskać większy wynik końcowy, w grach to nie ma większego znaczenia - Twoje oko nie wyłapie czy obraz ma 60fps czy 200fps. Obraz jest płynny jak ma ponad 30 fps
dar - Tue 4th December 2007 12:20
Cytat:
Napisał/a Lawon Wyłączenie V-sync zalecane jest do benchmarków aby uzyskać większy wynik końcowy, w grach to nie ma większego znaczenia - Twoje oko nie wyłapie czy obraz ma 60fps czy 200fps. Obraz jest płynny jak ma ponad 30 fps no i bumerang
a jak nie ma?
przeczytaj dokladnie caly topik
gierka nie chodzi od poczatku do konca w tych samych flapsach
jak Ci sie przycina to warto v-sync po prostu wylaczyc
pomoze a nie zaszkodzi
i to cala mycyja
ps
nie chce zawracac kijem Wisly
ale w pracy to ja zawsze mialem synchro wylaczone (wydajnosc (KOMFORT PRACY!!!) wzrasta na OKO - a to juz OGROMNY sukces!)
BoLeK - Tue 4th December 2007 17:23
jak sie gierka przycina to ja polecam włączyć v-sync + tipple buffering, zaowocuje to mniejszymi wachaniami fps'ów :pray:
dar - Tue 4th December 2007 17:37
Cytat:
Napisał/a BoLeK jak sie gierka przycina to ja polecam włączyć v-sync + tipple buffering, zaowocuje to mniejszymi wachaniami fps'ów :pray: hi hi
to wszyscy programisci od open gl z sgi to idioci
a włączaj
BoLeK - Tue 4th December 2007 19:38
wydaje mi się że Ty nie do końca nawet wiesz co to jest tripple buffering ;]
został właśnie po to wymyślony aby pomóc w utrzymaniu płynności obrazu, da sie go włączyć tylko gdy v-sync tez jest włączone.
i dlaczego mówisz tylko o open gl ?? w d3d też sie da to właczyć ...ale Ty pewnie nawet o tym nie słyszałeś ;]
dar - Tue 4th December 2007 20:15
Cytat:
Napisał/a BoLeK wydaje mi się że Ty nie do końca nawet wiesz co to jest tripple buffering ;]
został właśnie po to wymyślony aby pomóc w utrzymaniu płynności obrazu, da sie go włączyć tylko gdy v-sync tez jest włączone.
i dlaczego mówisz tylko o open gl ?? w d3d też sie da to właczyć ...ale Ty pewnie nawet o tym nie słyszałeś ;] no pewnie ze nie wiem
hi hi