ďťż
ilość ddr a wydajność



lipa_to - Sun 18th July 2004 15:00
ilość ddr a wydajność
  szukami szukam w necie i nigdzie niemogę znaleść jaka jest wydajność kompa przy 512 lub 1024 ramu czy jest to duża różnica var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



allmark - Sun 18th July 2004 15:42
A o jaką wydajność ci chodzi (grafika 3d, konwertowanie divx, praca w windowsie) bo wydajność zależy od wielu czynników, nie tylko od ramu. Generalna różnica jest taka że komp będzie się wolniej "mulił" i będziesz mógł uruchomić więcej programów naraz (chociaż czy przy takiej ilości ramu to ma jakieś znaczenie??).



lipa_to - Sun 18th July 2004 22:01
nio właśnie ...czy ilość ma znaczenie...
ja też myślałem ,że niema znaczenia ..tylko poco w gierce "far cry" zalecane !!! jest pow 700mb ramu?? czy to coś zmienia ,500 a 700? mego doświadczenia a może oczytania wynika ,że xp tak samo chodzi przy 256 jak 512 a co ciekawe stwierdzono ,ze pow giga sprzet zwlnia w aplikacjach-a szczególnie na amd nawet do 50% spada wydajność-więc co to znaczy zxalecane 700??
pki rozpisałem się nio ale szukam fachowej rady :)



pAq - Sun 18th July 2004 22:28
lipa_to chyba za mało pracujesz na winxp. ja gołym okiem wyczówam różnice między 256mb a 512 w tym windowsie. programy szybciej się otwierają, menu, nie mówiąc o grach. jak miałem 256mb to myślałem że rozwale tego kompa, albo zainstaluje w końcu win95 :wink:
co do farcry, ja widziałem również jak gra chodzi na 768mb ramu, i musze powiedzieć że jej tak nie muli jak na 512.

moim zdaniem całkowitym minimum w dzisiejszych czasach to 256mb, 512mb to już praktycznie standard, który niestety nie pozwoli nam w pełni zadowolić się najnowszymi grami, najrozsądniejszym zakupem jest teraz przynajmniej 768mb, taka ilośc pamięci pozwoli nam bez zmartwień cieszyć się grami z ustawionymi najlepszymi teksturami przez co najmniej rok. szkoda tylko że to wszystko za taką cenę :x :cry: var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



Pio [PL] - Mon 19th July 2004 06:29
No i jak masz np. 1024MB ramu or more :twisted: mozesz trzymac jadro systemu w pamieci caly czas ( do tego opcja suspend to ram w biosie) i winda smiga jak glupia :P



Xabre - Mon 19th July 2004 08:09
tak sie wtrace:) myslalem ze to trzeba bezposrednio pod systemem ustawic tz. wylaczyc pamiec wirtualna i wtedy wszystko bedzie ladowac sie na ram a opsa suspend to ram???



Pio [PL] - Mon 19th July 2004 13:38
Przechowywanie jadra systemu w pamieci fizycznej da sie wymusic np uzywajac TweakXP ;)
A suspend to ram to aby bateryjka podtrzymywala pamieci (zeby sie nie czyscily przy wylaczaniu kompa - gdy wlaczysz kompa jadro nie bedzie musialo sie kazdorazowo wzocac do ramu bo juz tam bedzie ;) )Niech mnie tylko ktos poprawi jesli sie myle, ale tak mi sie przynajmniej wydaje. W rzeczywistosci jeszcze nie testowalem



allmark - Mon 19th July 2004 14:35
Cytat:
1024MB ramu or more Jak ci za dużo to mozesz mi troche odpalić :D .

Cytat:
suspend to ram to aby bateryjka podtrzymywala pamieci Chyba tak , ale wtedy ona kilka razy szybciej się chyba wyczerpywać będzie. A ile ramu ci jeszcze zostaje jak całe jądro w nim trzymasz???



lipa_to - Mon 19th July 2004 15:58
Cytat:
Napisał/a Pio [PL ]Przechowywanie jadra systemu w pamieci fizycznej da sie wymusic np uzywajac TweakXP ;)
A suspend to ram to aby bateryjka podtrzymywala pamieci (zeby sie nie czyscily przy wylaczaniu kompa - gdy wlaczysz kompa jadro nie bedzie musialo sie kazdorazowo wzocac do ramu bo juz tam bedzie ;) )Niech mnie tylko ktos poprawi jesli sie myle, ale tak mi sie przynajmniej wydaje. W rzeczywistosci jeszcze nie testowalem
może opisał byś dokladniej, lub pokierował do opisu jak ustawić przechowywanie jądra systemu w ramie



pAq - Mon 19th July 2004 16:00
Cytat:
suspend to ram to aby bateryjka podtrzymywala pamieci na pewno bateryjka od biosu nie zasila pamięci w stanie uśpienia :lol: tylko zasilacz



Jarek - Mon 19th July 2004 16:14
Cytat:
Napisał/a lipa_to Cytat:



allmark - Mon 19th July 2004 16:24
Cytat:
na pewno bateryjka od biosu nie zasila pamięci w stanie uśpienia tylko zasilacz Pio[pl] nie pisał o trybie uśpienia tylko o całkiem wyłączonym kompie...



lipa_to - Mon 19th July 2004 16:40
Cytat:
Napisał/a Jarek Cytat:



pAq - Mon 19th July 2004 16:56
ups, nie przeczytałem wcześniejszej wypowiedzi tylko ten cytat, i dlatego tak napisałem :D sorki



Jarek - Mon 19th July 2004 17:08
Cytat:
Napisał/a lipa_to Cytat:



lipa_to - Mon 19th July 2004 17:38
właśnie zamontowalem dodatkowe512 ramu nio i...w windzie to raczej nic nie odczówam ale w gierce "far cry" różnica kolosalna gdy mialem tylko 512 to przy ustawieniach opcii wideo na vhi i rozdziałce1600x1200 ilość fps nie spadała poniżej 25 ale...momentami ciełoszczególnie zaraz po załadowaniu gierki a z 1024mb minimalna ilość fps nie podskoczyła ale żadnych przycinek

Edytowany Pon 19 Lip, 2004:

tak samo w 3dmark03 ilość punktow nie podskoczyła ani o jeden a jednak gierce pomogło :)



allmark - Mon 19th July 2004 17:46
Cytat:
w windzie to raczej nic nie odczówam Spróbuj uruchomić kilka pamięciożernych aplikacji to odczujesz różnice...



Jarek - Mon 19th July 2004 18:03
Cytat:
Napisał/a lipa_to właśnie zamontowalem dodatkowe512 ramu nio i...w windzie to raczej nic nie odczówam ale w gierce "far cry" różnica kolosalna gdy mialem tylko 512 to przy ustawieniach opcii wideo na vhi i rozdziałce1600x1200 ilość fps nie spadała poniżej 25 ale...momentami ciełoszczególnie zaraz po załadowaniu gierki a z 1024mb minimalna ilość fps nie podskoczyła ale żadnych przycinek

Edytowany Pon 19 Lip, 2004:

tak samo w 3dmark03 ilość punktow nie podskoczyła ani o jeden a jednak gierce pomogło :)
Bo takiemu 3DMarkowi wystarcza spokojnie 512 MB, więc jak będziesz miał nawet 2 GB to i tak wynik się nie zmieni. Gry to już inna sprawa :)

A włączyłeś w Tweak XP tą opcję? Są jakieś efekty?



lipa_to - Mon 19th July 2004 18:21
włączyłem ale narazie nie widzę różnicy to poco p.... ;)
nio ale pożyjom uwidzim jak to mówią fumfle ze wschodu



Pio [PL] - Mon 19th July 2004 19:48
Cytat:
Napisał/a lipa_to Cytat:



lipa_to - Mon 19th July 2004 20:09
Pio [PL] zaznaczyłem to właśnie nio i na me oko nie widzę różnicy :(
a jak mogę sprawdzić efekt tego praktycznie -tak żeby porównać wydajność??



Pio [PL] - Mon 19th July 2004 21:07
a bo ja wim :P - jeszce nie mam tyle ramu zeby samemu sprawdzic :D

Moze winda sie szybciej wlacza ;)



pAq - Mon 19th July 2004 21:18
nie ma się co jarać tak tą funkcją. może ona coś przyspiesza ale gołym okiem na pewno tego nikt nie zauwazy. jak masz wystarczająco dużo ramu żeby korzystać z tej funkcji to masz go tyle że nawet bez niej wszystko chodzi bez problemu



maximmus1 - Mon 23rd August 2004 15:47
zależy jak szybko chodzi jego dysk bo jeżeli to jest udma 66 (czy też ATA jak zwał tak zwał) to jednak będzie się ładować wolniej a co do suspend to ram to ciekawe dziś sobie zobaczę :D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •