D3vi - Wed 19th November 2008 12:31
Seagate ST3500320AS 500GB a gwarancja u sprzedawcy i producenta
Witam .Mam pewien problem. Mój dysk jak się okazało ma jedynie 24 miesiące gwarancji od sprzedawcy (dlaczego to sam nie wiem ale ubiegam się o wyjaśnienie). Producent daje gwarancje na 5 lat. Teraz chciałbym się dowiedzieć co mogę zrobić aby uzyskać gwarancję na 5 lat. Czy nalezy zarejestrować produkt na stronie producenta, czy jest jakiś inny sposób Dziwna sytuacja jest gdyż wchodzę tutaj https://store.seagate.com/webapp/wcs/stores/servlet/SgCheckWarrantyView?langId=11&krypto=lZV0ifY90uy6P UbeNYxmlOZ%2BAnR4bzdBlCAt%2BfaXWO2JFWKw1UP8KnszMCf 7Vma5uqybqaJPVKT3%0AlNhULA4NKJfyD08h7BXHqIa0yG3WNj ouL9%2FN%2BSsIqA%3D%3D&ddkey=SgSSORedirect podaje numer seryjny oraz model dysku i nie może go znaleźć w bazie. Z drugiej strony chcę zarejestrować prdoukt https://partnerreg.seagate.com/prodreg/registration/list.do?producttype=Desktop%20Storage&interface=SA TA&brand=Seagate&lc=pl-pl to niestety modelu nie ma na liście, jednak gdy wezme inny model to wyskakuje błąd. Czy może ktoś zajmował się czymś takim var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Władca Much - Wed 19th November 2008 12:54
Niekoniecznie musi być 5 lat. Z gwarami było zamieszanie - zwiększali, zmniejszali. Jest możliwość, że będziesz miał tylko rok, chociaż na pudełku itd. jest napisane, że więcej.
Ja bym porozmawiał spokojnie z sprzedawcą dlaczego taki okres gwarancji, co obejmuje itd.
//Normalnie ten HDD ma 3 lata gwarancji, może masz serwisowany egzemplarz?
D3vi - Wed 19th November 2008 13:03
Cytat:
Napisał/a Władca Much Niekoniecznie musi być 5 lat. Z gwarami było zamieszanie - zwiększali, zmniejszali. Jest możliwość, że będziesz miał tylko rok, chociaż na pudełku itd. jest napisane, że więcej.
Ja bym porozmawiał spokojnie z sprzedawcą dlaczego taki okres gwarancji, co obejmuje itd.
//Normalnie ten HDD ma 3 lata gwarancji, może masz serwisowany egzemplarz? Nie jest serwisowany. Nowy dyski i sprawdzany również programami, które wyświetlają czas pracy danego dysku i wszystko wskazuje na to, że jest nowy. Dowiem się dlazego tak a nie inaczej chociaż wydaje mi się, że jak rozmawiałem to mówili o 36 miesiacach natomiast na stronie jest 24. Lecz jeśli dają te 36 miesiecy to co z kolejnymi 24 u producenta ? Czy można się ubiegać w razie czego czy będzie już po sprawie ??
Władca Much - Wed 19th November 2008 13:08
Ja bym ufał temu, co pisze producent. Chociaż z drugiej strony zawsze może skrócić czas gwary i nic z tym nie zrobisz.
Była jakiś czas tamu akcja, że skrócili gwarę z 5 do chyba 2 lat i nikt na to nie mógł nic poradzić.
Jak mówiłem - pytaj sprzedawcę :-) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
marcin255 - Wed 19th November 2008 13:17
czasem jest tak ,ze sklep daje 24-12 mies a producenta 5 lat po upływie gwarancji sprzedawcy sam musisz martwic sie -dostarczyc sprzęt do producenta -uzyskac RMA itd.
D3vi - Wed 19th November 2008 13:26
Cytat:
Napisał/a marcin255 czasem jest tak ,ze sklep daje 24-12 mies a producenta 5 lat po upływie gwarancji sprzedawcy sam musisz martwic sie -dostarczyc sprzęt do producenta -uzyskac RMA itd. No włąśnie ale i tu jest problem bo aby uzyskać RMA trzeba wpisać model numer seryjny itp. Lecz nie wiem czy źle coś robie albo trzba najpierw zarejestrować czy co bo gdy wpisze wszystkie dane aby sprawdzić czas gwarancji to wywala mi komunikat, że źle wpisałem numery, a przecież wszystko jest wpisywane bankowo dobrze. Nie mogę tego pojąć.
Władca Much - Wed 19th November 2008 13:53
Spróbuj kliknąć jakikolwiek dysk - później ręcznie możesz wpisać inny model :-)
Masz gwarę na 5 lat - sprawdziłem ten model. Jak sprzedawca daje 2 lata, to niestety ma do tego prawo i po upływie 2 lat sam będziesz musiał zadbać o swoje (zachód, może koszty dostawy)
Warunek - MUSISZ się zarejestrować na: www.seagate.com/support/service/
D3vi - Wed 19th November 2008 14:01
Cytat:
Napisał/a Władca Much Spróbuj kliknąć jakikolwiek dysk - później ręcznie możesz wpisać inny model :-)
Masz gwarę na 5 lat - sprawdziłem ten model. Jak sprzedawca daje 2 lata, to niestety ma do tego prawo i po upływie 2 lat sam będziesz musiał zadbać o swoje (zachód, może koszty dostawy)
Warunek - MUSISZ się zarejestrować na: www.seagate.com/support/service/ Ok. Już sprawdizłem wszystko. Moja wina w miejsce model number wpisałem serial number i odwrotnie i dlatego nie chciała mi wyskoczyć data gwarancji :) Wszystko w porządku, dysk jest na gwarancji do połowy 2013 roku. Wszystko już jasne. Pozdrawiam
Władca Much - Wed 19th November 2008 14:04
Może to głupie - ale powoli i dokładnie sprawdź czy wszystko OK wpisujesz :-)
Na stronce zresztą masz podane co skąd przepisać. Wiem, że zrzędę, ale sprawdź z 10 razy zwracając uwagę na literówki, myślniki, wielkość liter i spacje.
Jak wszystko na nic to proponuję maila napisać do producenta (bo sprzedawca i tak pewnie nie będzie kumał ocb)
D3vi - Wed 19th November 2008 15:12
Cytat:
Napisał/a Władca Much Może to głupie - ale powoli i dokładnie sprawdź czy wszystko OK wpisujesz :-)
Na stronce zresztą masz podane co skąd przepisać. Wiem, że zrzędę, ale sprawdź z 10 razy zwracając uwagę na literówki, myślniki, wielkość liter i spacje.
Jak wszystko na nic to proponuję maila napisać do producenta (bo sprzedawca i tak pewnie nie będzie kumał ocb) No właśnie literówki bo 10 razy sprawdzane a cholera rubryki mieszałem :wall: A co do sprzedawcy to się z Tobą zgodze, że pewnie nie będzie wiedział o co chodzi z tym wszystkim ale dla świętego spokoju wysłałem mu maila i zobaczymy jak wypowie się w temacie.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam