Ptole - Sat 13th February 2010 10:27
9500GT - wspaniałe OC.... a jednak nie :(
Witam.
Wczoraj kręciłem grafe. Jak na rozsądnego overclockera przystało, robiłem to małymi kroczkami podnosząc o 10-15 mhz. Najpierw taktowanie rdzenia, później pamięć. Kiedy doszedłem do (chyba) punktu max, byłem naprawdę zadowolony z osiągów :). Test 3Dmark06 przeszedł wspaniale, bez żadnych artefaktów, BSOD'ów ani zawiech. Odpalam grę Empire: total war. Widać różnice na plus. Włączam L4D. Gram, gram i gram..... nagle.... zwiecha gry. Tylko, że trwała ona parę sekund i się odwiesiła. Lecz po tym zdarzeniu fps spadł do 10-15. Dodam, że w L4D grafikę mam ustawioną na średni. Ewidentnie chodzi o karte graficzną, bo pewnie jest za mocno podkręcona. Trochę dziwne, bo 3dmark przeszedł, Empire lepiej chodzi bez żadnych zawiech, a L4D odpie*****. Mimo to, że empire jest bardziej wymagającą grą, a L4D mniej, to właśnie cyrki są na tej drugiej. :niewiem Pytam się więc, o co biega? Lepiej zmienić program do testu czy co?
P.S
Grafa nie przekracza 47 C var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Evolancer - Sat 13th February 2010 10:36
Dużo od samej gry zależy. Potestuj jakimś furmarkiem albo ati toolem. A może to poprostu przpadek ze był zawis. Tez zawsze jak coś podkręcam to obwiniam oc za problem ale potem z 2 dni znowu coś mie najdzie to już działa.
Ptole - Sat 13th February 2010 10:49
Przypadek na pewno nie, gdyż za każdym razem się to robi. Sprawdzę co się będzie dziać jak go przetestuje furmarkiem.
wonsky - Sat 13th February 2010 12:36
Powiem Ci że L4D jest dość bardziej wymagającą grą - na tych samych ustawieniach w CSS mam 200fps + a na L4D ledwo 100+ mimo że ten sam silnik var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
d3mox - Sat 13th February 2010 14:03
Widzisz, L4D jest bardziej wymagającą grą i bardziej ci GPU wygrzewa. Więc musisz dobrać optymalne ustawienia dla każdej gry. Miałem to samo w 9600gt, w Far Cry 2 GPU doleciałem do 790mhz, w reszcie gier nie przekraczało 740mhz. :)
proste71 - Sat 13th February 2010 14:19
Przedewszystkim benchmarki nie sa odpowiednikiem stabilnosci. Jedna gra bedzie chodzic na 1Ghz a druga nie pojdzie nawet na 800Mhz. Musisz sobie dostosowac wartosc pod ta gre i zapisac profil innego wyjscia nie widze skoro temperatury sa w normie.Nie ma co wiecej kombinowac, bo nic sie nie wymysli.
Dark_Reaver - Sat 13th February 2010 15:47
Mnie furmark działał przy 825 na rdzeniu, a na pamięciach 1200MHz (4800MHz DDR). Gierki jednak szybko odmawiały współpracy przy takich taktowaniach... baaardzo szybko... a tamten działał spokojnie 30 minu rozgrzewając mi kartę do 138*C na zasilaniu :D
skrzat06 - Sun 14th February 2010 09:04
Miałem coś podobnego, mianowicie na moim podkręconym GTX260 czasami w grach była chwilowa zwiecha a potem FPS był bardzo niski, okazało się, że karta podczas tej zwiechy przechodzi w stan 2D i żeby znowu przeszła w 3D trzeba było uruchomić ponownie komp. Nie wiem co było przyczyną ale z czasem samo przeszło. ;)
Ptole - Sun 14th February 2010 11:51
Teraz to już nie wiem co nakombinowałem. Testowałem furmarkiem i wychodziły jakieś sporadyczne artefakty, ale się nie wieszał. Obniżyłem taktowania o parę punktów mniej i pomogło. Grałem wczoraj w L4D przez 4h i żadnych cyrków. Teraz jednak mam kolejny problem. Rivatuner mi odpie**** . Nie zapisuje moich ustawień taktowania. Za każdym razem kiedy ustawię takty i nacisnę zastosuj, to wtedy takty wracają do ustawień fabrycznych :irked:. A po drugie zniknął jeden suwak, chyba z shaderami.http://img4.imageshack.us/img4/8223/riva.png . Takie coś się robi od momentu kiedy zainstalowałem najnowsze stery do grafy. Czy przez to się popierniczyło?
skrzat06 - Sun 14th February 2010 12:12
Jeśli koniecznie musisz używać Riva Tuner'a to spróbuj usunąć program i sterowniki i zainstalować jedno i drugie w najnowszej wersji, jeśli nie jesteś aż tak przywiązany do tego programu to przeżuć się na program EVGA Precision, w sumie to to samo tylko Precision jest czytelniejszy. Ja używam tego programu w najnowszej wersji (v.1.9.1) i sobie go chwale, działa z najnowszymi sterownikami (196.21). Pozdrawiam skrzat06.
wonsky - Sun 14th February 2010 12:35
A ja stawiam na Riva Tuner, dziala z forceware 196.34 beta
Ptole - Sun 14th February 2010 13:54
Kurde to czemu mi nie działa ? Ja mam stery 196.21 i co jest kurde nie tak. Spróbuje jeszcze przeinstalować wszystko i zobaczę.
edit:
Pomogło. Wszystko działa. Takty ustawione tak: http://img246.imageshack.us/img246/6649/9500gt.png Jest stabilnie. A co do przycieć w L4D, Proste71 pewnie ma rację, każda gra wymaga innych ustawień taktowania, więc trzeba ustawić takie, aby było w każdych ok, albo tworzyć profile pod każdą gre ;)
Pozdrawiam
wonsky - Sun 14th February 2010 14:44
Ale tu masz 191.07 zassij te co ja mam: http://www.nvidia.pl/object/win7_win...4_beta_pl.html