furmano - Wed 4th October 2006 16:00
Core 2 Quad Intela powalony na kolana?
Intel zaprezentował bardzo interesującą demonstrację gry, która powala Core 2 Quad na kolana. Użycie CPU dochodzi w niej do 90% na wszystkich czterech rdzeniach, wydajność sięga wtedy 200 klatek na sekundę, spadając w krytycznych momentach do 50 FPS.
Przedstawione demo, obrazuje zamkek zbudowany z cegieł i olbrzymich bloków, które można zniszczyć specjanie przygotowanym na tę okazję działem. Budowla składa się z 5,000 bloków, które zachowując się zgodnie z prawami fizyki wchodzą w interakcję pomiędzy sobą. Realizm tego dema sprawia, że CPU musi wykonać bardzo dużą ilość obliczeń. Warto wspomnieć, iż na pokazie Intel nie korzystał z żadnego akceleratora fizyki.
Wraz ze wzrostem liczby elementów na ekranie, spada wydajność, jeżeli bloków byłoby 10,000 wydajność FPS byłby tragiczna.
Wszystkie następne generacje konsol i komputerów są oparte na wielordzeniowości, warto więc wziąć to pod uwagę kupując nowy komputer. Gry coraz częściej będą optymalizowane do użycia dwóch rdzeni. Po dwóch rdzeniach przyszedł czas na cztery i na tym zapewne się nie skończy. Niestety wprowadzenie wielozadaniowości nie jest wcale łatwe co pokazał już dawno Intel wprowadzając hyperthreading.
czytaj więcej... var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Puma[JFK] - Wed 4th October 2006 16:33
Nic dziwnego, gdyby spróbowali zrobić gierkę z mini sadem, w którym rosną owoce i każdy liść rusza się na podmuch wiatru, wszystko zgodnie z prawami fizyki itp to też by powaliło Kentsfield'a na kolana :wink:
saTan - Wed 4th October 2006 17:26
...o GPU nie wspominajac...