allmark - Fri 1st May 2009 15:26
EA Sports żegna się z fizycznymi nośnikami dla wersji pecetowych
Cytat:
Mamy pierwszego liczącego się wydawcę, który postanawia skończyć z fizycznymi nośnikami danych. EA Sports pecetowe wersje swoich gier będzie odtąd dystrybuować tylko przez Internet.
O możliwości wyparcia z użycia fizycznych nośników przez cyfrową dystrybucję danych napisano niejeden artykuł i zdarto przez to niejedną klawiaturę. Jedni są za, drudzy już drżą na myśl o braku zakurzonych pudełek na półce. EA Sports opowiedziało się teraz po tej pierwszej stronie. Jak zapowiedział Peter Moore, pecetowe gry tworzone przez jego dział będą od teraz dystrybuowane jedynie cyfrowo:
"Można powiedzieć, że porzucamy stary model, ponieważ wierzymy, że sieć i bycie podłączonym do niej są przyszłością".
Jakby tego było mało, EA Sports planuje zmienić swój model biznesowy i chce udostępniać swoje gry... za darmo. Firma będzie zarabiała na mikropłatnościach.
"Zobaczycie, że będziemy korzystali z doświadczeń zdobytych na rynku azjatyckim i będziemy dawać gry za darmo lub do pewnego stopnia za darmo. Mam nadzieję, że tak to się wam spodoba, że będziecie kupować te rzeczy i nie spoczniecie tylko na jednej".
Jeszcze raz zaznaczamy, że decyzja o porzuceniu fizycznych nośników dotyczy jedynie wersji pecetowych. Konsolowcy mogą jeszcze odetchnąć z ulgą - będą mogli odkurzać produkcje EA Sports. Źródło: Gram.pl
News mógłby mieć podtytuł: "Wydawcy vs. rynek używanych gier - runda pierwsza"... Ciekawie jak przeniesie się to na ceny ich produktów - w końcu brak nośnika i opakowania = obniżenie kosztów... var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
military.modding - Fri 1st May 2009 16:09
Kiedyś musiało do tego dojść.
W sumie trochę mi szkoda, że nie będzie już pudełek...
Jakiś czas temu kupiłem kumplowi na urodziny "UFO Enemy Unknown" w ver. na Amigę.
Ładne pudełeczko, książeczka (mniam)
Stare dzieje... ;)
Paniki - Fri 1st May 2009 16:18
Ciekawe to musi być :D
A jeszcze ciekawsze te darmowe gry ;)
Metatron - Fri 1st May 2009 16:21
Mikropłatności hehe pewnie darmowa wersja będzie mocno ograniczona , a żeby ewentualnie jakoś wzbogacić grę trzeba będzie zainstalować dodatek który będzie $$ kosztował . Albo będą reklamy ładować do gier i żeby reklamy zdjąć to oczywiście $$. I grosz do grosza i będzie kokosza , i wyjdzie tak , że będzie taka sama cena albo i wyżej . Wszystko to marketing , wszystkie koszta są i tak policzone. Więc nie ma się co łudzić . var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
TomoMadej - Fri 1st May 2009 16:34
Wersje cyfrowe gier: TAK!
Mikropłatności: NIE!
Omen - Fri 1st May 2009 17:40
Jak to się mówi współcześnie "za darmo to Ci nawet żona du*y nie da". I taka prawda. A na pewno taki gigant jak EA Sports nie pozwoli sobie na dawanie oryginalnych i pełnych gier tylko za założenie konta na stronie. Bo niby czym mieliby wtedy zachęcić do opłat? Tym, że kupimy Arsenalowi customowe koszulki? Albo będzie opcja zrobić Kobe'mu Bryant'owi loki zamiast łysiny? Pójdą na to maniacy, tak to każdy zassie oryginał FIFA/NHL/NBA/NFL przejdzie i skasuje. Te gry, jako darmowe, z definicji będą musiały być pozbawione ważnych funkcji, aby ktoś miał ochotę wyłożyć kasę na ich odblokowanie.
BoLeK - Fri 1st May 2009 19:35
Nic nie zastąpi "Boxowej" wersji gry. Kupując ze Steam'a troche dziwnie sie czuje bo wydaje kase, a nie moge nawet dotknąć tego za co zapłaciłem. Druga sprawa - te nieszczesne mikropłatności to najgorsze ustrojstwo jakie moze być. Jak to mówią "lepiej raz a dobrze" , tak tez wolałbym płacić. W granicach zdrowego rozsądku oczywiście.
military.modding - Fri 1st May 2009 21:16
Jeśli chodzi o klucze Steam, to wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem.
Mam na myśli oczywiście oszczędności z tego płynące.
Kupując na Allegro, można jeszcze bardziej zaoszczędzić :E
Dla przykładu... ostatnio kupowałem grę Left 4 Dead, zapłaciłem za nią (na Allegro) 60zł, gdzie na Steam kosztowała wtedy 130zł, teraz jest jakaś promocja, ale nadal na allegro można kupić ja taniej...
Nie mam pojęcia jak to będzie wyglądać z mikro płatnościami, ale jeśli gracz graczowi równym będzie dopiero w chwili zakupu jakiejś pierdoły, to zdecydowanie nie będzie to fajne...
rczak16 - Fri 1st May 2009 21:34
Cytat:
Napisał/a BoLeK Nic nie zastąpi "Boxowej" wersji gry. Kupując ze Steam'a troche dziwnie sie czuje bo wydaje kase, a nie moge nawet dotknąć tego za co zapłaciłem. Druga sprawa - te nieszczesne mikropłatności to najgorsze ustrojstwo jakie moze być. Jak to mówią "lepiej raz a dobrze" , tak tez wolałbym płacić. W granicach zdrowego rozsądku oczywiście. no i jeszcze po angielsku gra bedzie bo spolszczonej gry na steam jeszcze nie widziałem
military.modding - Fri 1st May 2009 21:43
Left 4 Dead jest spolszczone ;)