kuba1611 - Sun 2nd November 2008 20:23
Far Cry 2 w zamyśle ATI
Cytat:
ATI zostało przyłapane na małym przekręcie. Sprawa rozchodzi się o najnowszą poprawkę do sterowników Catalyst 8.10, które miały zapewnić większą wydajność w Far Cry 2. I zgadza się, liczba fps wzrosła, ale jak zwykle dociekliwi bliżej przyjrzeli się owym zmianom. Za „śledztwem” stanął serwis Expreview, który przeprowadził analizę hotfixa. Co z niej wynikło? Okazało się bowiem, że Radeony zyskiwały na wydajności ponieważ wraz z oryginalną nazwą pliku wykonawczego znikały niektóre kamienie z otoczenia. Dowolna zmiana nazwy pliku przywracała wszystko na miejsce, a klatki na sekundę ponownie wracały do wcześniejszych wartości. ATI wydało już kolejną poprawkę, zatem problem zasadniczo nie istnieje, niemniej publikujemy dwa porównawcze screeny z tego „dochodzenia” ,w dalszej części newsa. Być może była to pomyłka, albo zawierzone działanie - trudno ocenić.
Znajdź trzy szczegóły...
Źródło: PurePC.pl var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
military.modding - Sun 2nd November 2008 20:48
W tym biznesie nie ma pomyłek, żałosne posunięcie ATI.
rafell - Sun 2nd November 2008 21:10
I cała sprawa poszła o kilka kamieni :) Afera koperkowa i tyle :D
BoLeK - Sun 2nd November 2008 21:36
Czerwoni robią to co kiedyś Zieloni. Są na "topie" i chcą tam zostać. Tylko nie nauczyli się nic z błędów nVidii. var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
marcin255 - Mon 3rd November 2008 07:03
Wojna producentów kart graficznych
Nvidia robi wszystko, by odwrócić uwagę od własnych problemów. Znany producent kart graficznych zarzuca konkurencji "obrzydliwe kanciarstwo". Prawda, czy fałsz?
Jak informuje firma Nvidia, jej największy konkurent, AMD, to "podły, podły kanciarz" i "mogą to udowodnić". Ale o co właściwie chodzi? O najnowsze sterowniki Catalyst, które według Nvidii sztucznie obniżają jakość obrazu by uzyskać większą wydajność w grze Far Cry 2. Faktycznie, na niektórych (nielicznych) obrazkach widać okrojone tekstury i przeźroczyste obiekty. Problem tkwił w błędzie bufora z. Zastosowano szybszy, ale mniej precyzyjny moduł R32F, który powodował błędy w wyświetlaniu. – To wielka pomyłka, na tyle duża, by mieć podejrzenia o oszustwie – grzmi Nvidia.
Dwanaście godzin po zgłoszeniu problemu AMD opublikowało łatkę usuwającą wszystkie problemy. Dla Nvidii oznaczało to nic innego, jak przyznanie się do winy. Dowodem ma być prosty eksperyment: po zmianie nazwy pliku z FarCry2.exe na dowolną inną, wydajność nieco spada. Oznacza to, że w sterownikach Catalyst zaszyty jest algorytm optymalizujący wydajność karty pod konkretną grę. Tyle że takie profilowanie stosowane jest w sterownikach obu firm i nie jest niczym niezwykłym. Co więcej, nie musi się odbywać przez usuwanie elementów graficznych a zwykłą optymalizację wymiany danych.
AMD, poproszone o komentarz, przedstawiło swoją wersję historii: - Opublikowaliśmy łatkę do FarCry 2, która znacznie zwiększyła wydajność komputera podczas gry. Następnie zajęliśmy się tworzeniem łatki dla Stalker Clear Sky, gdyż do gry dodano obsługę DirectX 10.1. Podczas prac nad nią dowiedzieliśmy się o doniesieniach Nvidii, i faktycznie, niektóre kamienie w Far Cry były przeźroczyste. Znaleźliśmy błąd w sterownikach w parę minut naprawiliśmy to przeoczenie. Instalując zatem kolejną łatkę do sterowników pisaną z myślą o Stalkerze, naprawicie też wyświetlanie obrazu w Far Cry 2 – jak skomentował Terry Makedon.
A wy jak myślicie? ATI (AMD) próbowało oszukać na wyświetlaniu kamieni, czy też to Nvidia rzuca oszczerstwami?
Omen - Mon 3rd November 2008 08:47
Nie wiem, niech się biją i robią lepsze i tanie karty. Ja tylko zachodzę w głowę jakiemu maniakowi się chciało szukać pojedynczych kamieni żeby udownodnić "Oooo!! na wersji bez hotfix jest 5 kamieni, a z nią już ich nie ma!!".
rafell - Mon 3rd November 2008 08:52
Cytat:
Napisał/a Omen Ja tylko zachodzę w głowę jakiemu maniakowi się chciało szukać pojedynczych kamieni żeby udownodnić "Oooo!! na wersji bez hotfix jest 5 kamieni, a z nią już ich nie ma!!". nVidia płaci, nVidia ma :E Ciekawy jestem czy grając jest czas na to żeby liczyć kamienie na drodze. Według mnie patologia. ATI chciało dobrze a tutaj narobiło się tyle huku że szkoda gadać.
marcin255 - Mon 3rd November 2008 08:57
nie wiem czy chciała dobrze ,zwiększenie fps kosztem detali ?? hmm po to sie kupuje sprzęt za duuzo kasy ,żeby cieszcyc się detalami ,szczegółami a nie ,żeby oszukiwano nas
military.modding - Mon 3rd November 2008 09:39
Dla mnie ewidentne oszustwo ATI, drobne cwaniaczki!
Specjalni wybrali takie elementy grafiki, na które nie zwraca się uwagi, pewnie już spadł ze stołka jakiś "specjalista" co pomysł ten podsunął ;d
Niechaj krew się leje hahaha :E
Zeta198 - Mon 3rd November 2008 16:22
Cytat:
Napisał/a marcin255 nie wiem czy chciała dobrze ,zwiększenie fps kosztem detali ?? hmm po to sie kupuje sprzęt za duuzo kasy ,żeby cieszcyc się detalami ,szczegółami a nie ,żeby oszukiwano nas
Kupuje się po detale. Ale też musi być grywalne
a tak prawdę mówiąc nie znam takiego prawdziwego gracza który by takie szczegóły z kamieniami zauważył.
Po drugie tacy gracze jak raz zainstalują sterowniki od pc'ta to raz na rok. Wiec pewnie o hot fixie zapomną :E
military.modding - Mon 3rd November 2008 16:25
Ja tak mam, jeśli działa mi spoko to nic nie ruszam ;)
kuba1611 - Mon 3rd November 2008 18:22
Cytat:
Napisał/a military.modding Ja tak mam, jeśli działa mi spoko to nic nie ruszam ;) Ja testuję np. nowe stery, ale tworzę punkt przywracania, więc nawet jak się coś zpie... jak coś nie zadziała to można szybko przywrócić system (wystarczy że się komp uruchomi)
Zeta198 - Mon 3rd November 2008 19:26
Może to lubisz. Ja szczerze nie mam czasu. Instaluje, jak działa to git. Nie ruszam do formata :-D
A tak prawdę mówiąc jeżeli to ma dać 5-10 fps to wole kilka kamieni mniej na drodze ale za to płynniejszą gre