Mrtatanka - Mon 9th February 2009 16:49
Generacje procesorów graficznych 3d
Witajcie!
Mam prześledzić zmiany konstrukcyjne procesorów graficznych trzech generacji i na tej podstawie omówić wprowadzone technologie mające wpływ na poprawe generowanej grafiki 3d.
Znalazłem strasznie dużo artykułów o historii kart graficznych, ale nie ma nic o podziale na generacje.
Proszę o wszelkie porady, wskazówki i przemyślenia na w/w temat.
Dzięki i pozdrawiam!
Arek var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
allmark - Mon 9th February 2009 16:57
Może podziel to na "starą generację" (od S3 Virge do GF4 MX wraz z wprowadzonymi wtedy efektami np. bump/texture mappingiem), "generacje pierwszych shaderów" (od bodajże GF 3 Ti, głównie wykorzystanie vertex i pixel shaderów np. blur i HDR) i "najnowszą generację DX 10"? To chyba były trzy najbardziej zauważalne okresy w historii kart graficznych (szczególnie w jakości grafiki - wystarczy porównać DX 7 z 8/9 i 10.1). Na stronach producentów kart graficznych często można pobrać "tech-dema" - na stronie ATI były takie pokazujące różne wprowadzane efekty i technologie od Radeona 8500.
Władca Much - Mon 9th February 2009 18:11
Może chodzi o generacje: tryb tekstowy, 2D, 3D?
Ja bym w każdym razie to w ten sposób podzielił ...ale pewnie chodzi o to co producenci mówią - czyli każda nowsza seria to nowa generacja.
Jeśli patrzeć to w sposób bardziej prawidłowy (czyli ten drugi) to bym wybrał okres największego rozwoju OpenGL - w generowaniu grafiki większość programów na tym jedzie (w każdym razie te z którymi miałem styczność)
Mała ściągawka - http://www.dimmension3.spine.pl/modu..._tutorial&nr=7
http://www.opengl.org/wiki/Main_Page
http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL
:-P
barythepooh - Tue 10th February 2009 07:55
Wszystko, czego Ci trzeba znajdziesz tu.