ďťż
[GRY] Batman: Arkham Asylum - czyli jak oszukać Radeona



bonusso3 - Tue 29th September 2009 16:49
[GRY] Batman: Arkham Asylum - czyli jak oszukać Radeona
  Cytat:
Masz Radeona? Nie zaznasz gładkości Batmana. Takiej sytuacji na linii karty graficzne i gry dawno nie było. Ian McNaughton z firmy AMD poinformował, że w grze Batman: Arkham Asylum karty graficzne Radeon są sztucznie pozbawiane pewnej bardzo popularnej funkcji. Trik ten powoduje też, że w testach wydajności Radeony uzyskują niższe wyniki niż karty GeForce, ale w sposób nieuczciwy. Sprawa dotyczy wygładzania krawędzi, które w kartach graficznych funkcjonuje na masową skalę już od ponad dekady. Dziś jej uaktywnienie jest niemal oczywistością, w celu uzyskania mniej poszarpanych krawędzi obiektów w trójwymiarowych grach.
Silnik gry Batman: Arkham Asylum ma własny mechanizm regulujący działanie wygładzania krawędzi. Jego zadaniem jest selektywne oznaczanie obiektów, których krawędzie GPU ma wygładzać. To oczywiście, z punktu widzenia gracza, rozwiązanie bardzo dobre, bo zmniejsza ono obciążenie karty graficznej. Problem w tym, że gra posiadaczom kart graficznych ATI Radeon włączyć wygładzania krawędzi nie pozwala w ogóle.
Udowodniono jednak, że blokada jest sztuczna, bo grę można oszukać. Wystarczy zmienić identyfikator urządzenia (karty graficznej Radeon) na taki, z którego korzysta wybrany model GeForce, a opcja wygładzania krawędzi staje się aktywna.
AMD na całej sprawie okazuje się być stratne, także w innej kwestii. W grze Batman: Arkham Asylum dotychczas można było na Radeonach wymusić działanie wygładzania krawędzi, ale tylko z poziomu aplikacji ATI Catalyst Control Center.
Ambaras polega na tym, że przeprowadzając testy w ten sposób, tylko GeForce korzysta z mechanizmu optymalizującego, wbudowanego w silnik gry. Radeon natomiast musi wygładzać wszystkie krawędzie na scenie trójwymiarowej. Skutek jest prosty: w grze karty stają do walki na nierównych pozycjach.
Czy zaskoczę kogoś wspominając o tym, że gra Batman: Arkham Asylum jest objęta programem NVIDIA - The Way it's Meant to be Played?
Źródło: PClab.pl var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



eragonn14 - Tue 29th September 2009 20:25
Jak to mówi moja belferka z chemii:
"Można? Można!"



Gastr0 - Wed 30th September 2009 11:15
dla odmiany gry blizzarda mają mieć wsparcie dla amd/ati :) wszystko dąży do równowagi:)



.:BamboszeK:. - Wed 30th September 2009 13:47
Cytat:
Napisał/a Gastr0 dla odmiany gry blizzarda mają mieć wsparcie dla amd/ati :) wszystko dąży do równowagi:) O , fajnie ! :P A nVidia zaszastała kasą i logiem "to mean be played" ( czy jakoś tak ) i zapewne dała więcej $$ niż będzie pieniędzy ze sprzedaży gry :P A zieloni zapewne teraz chcą ograniczyć wydajność nowych radeonów bo wypuszczą coś gorszego :P Nie zdziwił bym się jak by wyszła "nieoficjalna" łatka do gry do włączenia aa w radeonach :P I jeszcze lepiej jak by ją samo ATI wydało .
PS. I tak nie lubie :batman: var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



ozon111 - Wed 30th September 2009 19:07
Cytat:
The Way it's Meant to be Played i wszystko jasne ;)

PS: bamboszek - coś mnie wtedy natchnęło do tego :pruchno:



Vesper - Tue 6th October 2009 13:53
Cytat:
AMD chciało wrobić konkurencję? Niewiele ponad tydzień temu przetoczyła się głośna informacja na temat blokowania funkcji wygładzania krawędzi w grze Batman: Arkham Asylum, na kartach graficznych ATI Radeon. Firma AMD oświadczała, że czuje się przez to poszkodowana. Poszkodowani mają też być posiadacze Radeonów i wspomnianej gry.

Teraz głos zabierają pozostałe strony konfliktu: NVIDIA oraz wydawca gry, firma Eidos Interactive. Serwis PC Perspective uzyskał od wydawcy jasne oświadczenie, którego zawartość opublikował w jednym ze swoich artykułów.

W publikacji możemy przeczytać między innymi, że w przypadku obsługi wygładzania krawędzi w Batmanie, NVIDIA stworzyła silnik AA na potrzeby Eidos – wcześniej AA w tej grze nie istniało. NVIDIA (...) zainwestowała dużo czasu oraz pieniędzy, by zapewnić tą funkcjonalność na swoim sprzęcie. Prośba o współpracę deweloperską nad grą została także skierowana do firmy AMD, by mogły zostać przeprowadzone podobne działania. Została ona odrzucona.

Także NVIDIA wydała oficjalne oświadczenie, w którym stwierdzono, że AMD jest samo sobie winne:

“Jeśli idzie o Batmana, to NVIDIA grała czysto. Zarzuty AMD są bez pokrycia. Mimo, że AMD miało dostęp do kodu Batmana na długo przed jego wydaniem, nie podjęto żadnych prac w celu optymalizacji. Silnik Unreal Engine 3 nie obsługuje AA (wygładzania krawędzi - przyp. red.) więc musieliśmy od podstaw zapewnić tą funkcjonalność własnymi siłami. Wierzymy, iż każdy rozumie, że NVIDIA nie może gwarantować działania swych usprawnień na sprzęcie konkurencji. To, że AMD zapewnia znikome wsparcie deweloperskie podczas tworzenia gier, nie jest winą firmy NVIDIA.“.
Źródło: PCLab.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •