allmark - Sun 10th January 2010 11:12
[HARDWARE] TrueMotion - kontroler ruchowy dla PC od Razer'a i Sixense
Najpierw było Nintendo, które za pomocą Wiilota zrewolucjonizowało sposób sterowania w grach, później tą samą drogą zaczęło podążać Sony ze swoim nienazwanym do dzisiaj kontrolerem, trochę z obranej ścieżki zboczył Microsoft zapowiadając Natala (którego będzie można wykorzystać do obsługi Windowsa), a na tegorocznym CES'ie znana wszystkim miłośnikom "profesjonalnych" peryferiów firma Razer przedstawiła specjalny kontroler ruchowy dedykowany komputerom osobistym.
Urządzenie zbudowane we współpracy z firmą Sixense nazywa się TrueMotion i swoim wyglądem bardzo przypomina Wiilota Nintendo. W przeciwieństwie do produktu "wielkiego N" określenie położenie nie odbywa się tutaj jednak za pomocą podczerwieni wysyłanej przez Sensor Bar umieszczony pod TV, ale z wykorzystaniem sferycznego pola magnetycznego o średnicy około 3.7 metra.
Działanie TrueMotion zaproszone osoby przetestować mogły na specjalnie przygotowanej wersji Left4Dead 2. Redaktor serwisu Kotaku - Michael McWhertor - wyraża swoje zadowolenie i podziw dla opracowanej technologi - podkreślając w szczególności fakt, że opóźnienie TrueMotion wynosi tylko 40 ms i może się jeszcze poprawić (opóźnienie standardowego, przewodowego kontrolera wynosi około 1 ms, bezprzewodowych w zależności od zastosowanej technologi 10 - 20 ms, z kolei opóźnienie innych ruchowych kontrolerów waha się w granicach 35 - 50 ms). Stwierdza także, że grało mu się bardzo przyjemnie ("Szlachtowanie zombie kataną nigdy nie dawało tyle radości!"), zaznaczając jednak, że tak jak reszta tego typu rozwiązań pewnie nie znajdzie on uznania w rękach tzw. "hardcorowych" graczy.
Z całym sprawozdaniem można zapoznać się pod TYM adresem (wersja angielska).
Filmik prezentujący rozgrywkę za pomocą TrueMotion można obejrzeć TUTAJ!
Premiera urządzenia zapowiedziana jest na koniec bieżącego roku, szczegóły dotyczące ceny nie są jeszcze znane.

Arlic - Sun 10th January 2010 12:29
ciekawe jak by przechodzilo sie tym prince of persia, biegajac po scianach ?
allmark - Sun 10th January 2010 13:12
Cytat:
ciekawe jak by przechodzilo sie tym prince of persia, biegajac po scianach ? Zobacz sobie jak się na Wii gra.
kwscore - Sun 10th January 2010 14:43
pad pod X wygląda fajnie var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Arlic - Sun 10th January 2010 16:33
lipa, wyma****e sie tym willotem...