ďťż
Karty z DX11



eragonn14 - Mon 20th July 2009 11:07
Karty z DX11
  Zna ktoś może przybliżone daty premiery mocniejszych kart graficznych (Nvida, ATI) obsługujących DX11 ? Mocniejszych, czyli wydajność przynajmniej na poziomie GTX275 :P var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



Laidman - Mon 20th July 2009 11:13
z tego co się orientuję wszystkie directX 10 będzie kompatybilne z 11
a to znaczy że karty wspierające Dx10 będą wspierały DX11



eragonn14 - Mon 20th July 2009 13:17
Tak ale nie w pełni. DX11 to nowa biblioteka i wymaga nowej architektury, aby wykorzystać w 100%

DX11 będzie też działał na kartach wspierających do DX9. Tzn teraz będą wspierać DX9 i DX11 :E



Laidman - Mon 20th July 2009 13:30
myślę żę tak naprawdę to będzie wymagać tylko nowych sterów
bo przecież architektura nowych kart się nie zmieni
no chyba że... var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



furmano - Mon 20th July 2009 13:51
Panowie coś wam się pomyliło i to najprawdopodobniej z tzw "kompatybilnością wsteczną" tzn że gry pisane pod DX11 będą chodziły na kartach zgodnych z DX10 ale graficznie będzie to wygląd DX10 a nie DX11.

Do obsługi DX11 nie wystarczą sterowniki. Konieczna jest zmiana w architekturze GPU.



Omen - Mon 20th July 2009 14:13
Zadajmy sobie tylko teraz pytanie - czy DX11 przyniesie faktycznie jakieś znaczące zmiany? DX10 zapowiadany jako rewolucja dodał tylko kilka bardziej fotorealistycznych bonusów do gier, które i tak wyglądają prawie jak film.
Alan Wake, zapowiadany jako pierwsza gra wykorzystująca w pełni możliwości DX10 jakoś do dziś nie wyszedł, a grafika nawet wtedy nie powalała, acz robiła wrażenie.

Może i nowe GPU nie będą mieć pełnego wsparcia, ale czy aby zobaczymy róznicę?



bonusso3 - Mon 20th July 2009 14:48
DX11 wprowadzi teselacje i AMD w końcu stanie na nogi ;)
DX10.1 będzie kompatybilny z DX11 a nie DX10.
Polecam poczytać: Klik!

Pzdr



proste71 - Mon 20th July 2009 14:53
Cytat:
Napisał/a Omen Zadajmy sobie tylko teraz pytanie - czy DX11 przyniesie faktycznie jakieś znaczące zmiany? DX10 zapowiadany jako rewolucja dodał tylko kilka bardziej fotorealistycznych bonusów do gier, które i tak wyglądają prawie jak film.
Alan Wake, zapowiadany jako pierwsza gra wykorzystująca w pełni możliwości DX10 jakoś do dziś nie wyszedł, a grafika nawet wtedy nie powalała, acz robiła wrażenie.
nie przyniesie takich zmian jakie przyniosl dx10,tutaj bedzie to bardziej kwestia marketingowa i hasla typu:kup nowa karte,bo nie obsluguje do konca DX11-ktory wniesie smiechu warte
ta cala teselacja,echhh zobaczymy jak bedzie :D



eragonn14 - Mon 20th July 2009 16:29



Screeny przedstawiające co potrafi DX11. Rzecz jasna, że aż tak nie będą wyglądały gry ;) (Patrz screen z DX10 - w grach takiego efektu nei uzyskano).

Ogólnie polecam poczytać ;)
http://www.frazpc.pl/artykuly/727/Di...teki/graficzne



proste71 - Mon 20th July 2009 16:40
co za porownanie,chyba powinny porownywac dwa takie same zdjecia a nie nieogolonego czarnucha z zarosnietym bialasem
a ja Wam mowie,ze ten dx 11 to kosmetyczna zmiana
te roznice widoczne ledwo na zdjeciach bede jeszcze mniej widoczne w grach :D



eragonn14 - Mon 20th July 2009 18:12
Cytat:
Napisał/a proste71 co za porownanie,chyba powinny porownywac dwa takie same zdjecia a nie nieogolonego czarnucha z zarosnietym bialasem I tak by musieli renderować całość od nowa :P



spinnaker - Mon 20th July 2009 18:25
Sprzęt sprzętem ale i tak póki programiści nauczą się nowego kodu i powstaną pierwsze gry to troszkę czasu minie.



Władca Much - Mon 20th July 2009 18:28
...Dajcie spokój ;]
Kolejne cyferki od pewnego czasu nie wnoszą zbyt wielkiej różnicy.
Gdyby tak było, to nie byłoby takiego pędu jeśli chodzi o Megaherce na shaderach, memkach i rdzeniach.
Być może kiedyś nadejdzie dzień, że ktoś szalony i bogaty postawi wszystko na otwarte biblioteki ...i GPU będą 'świeże' przez 2-3 lata :-)

Btw. Co ciekawe kolejne wersje DX rozwijają się w stronę, którą obrały od początku biblioteki otwarte (chodzi o czytelność kodu - co znowu zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu lub nagłych spadków wydajności)



eragonn14 - Mon 20th July 2009 19:18
DX był wymyślony głównie po to aby ułatwić pracę programistą.

Nie otrzymałem odpowiedzi na pytanie z pierwszego postu - Kiedy premiera ?



proste71 - Mon 20th July 2009 19:19
kolo listopada



Trantigne - Tue 21st July 2009 15:44
Uwazam, ze wprowadzenie teselacji bedzie kolejnym krokiem naprzod w grach. W dawnych czasach brakowalo wlasnie tej 'przestrzennosci' tekstur jak i obiektow, nawet przy wykorzystaniu najlepszych efektow tworzenie grafiki z wykorzystaniem wielokatow wygladalo dosyc sztucznie. Ma nadzieje, ze z wprowadzeniem DX11 to sie zmieni.

Btw, bedac juz przy tworzeniu grafiki zastanawia mnie fakt, dlaczego w grach nie jest wykorzystywana znacznie lepsza technologia niz meshe, mianowicie voxele. Czy chodzi tutaj tylko o kwestie finansowe i fakt, ze latwiej (co nie znaczy lepiej) oprzec gre na siatkach wielokatow ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •