military.modding - Tue 9th September 2008 22:46
lakierowanie proszkowe
Mam do was kilka pytań odnośnie lakierowania proszkowego.
Chcę właśnie takim sposobem pomalować wnętrze budy na czarno.
Czy każdy metal się do tego nadaje?
Czy muszę na coś zwrócić uwagę gdy będę odwał budę do takiego zabiegu?
Orientujecie się ile kosztuje taka usługa?
O ile mnie pamięć nie myli, ktoś z forum zafundował sobie taką czerń :)
Dziękuję za wszelkie uwagi!
http://katalog.pf.pl/Łódź/lakierowan...0R10C-m09.html var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
max667 - Wed 10th September 2008 05:38
Z kumplami oddawaliśmy do malowania nawet plasikowe części owiewek od motocykli...z aluminium też nie było najmniejszycz problemów,więc i z innymi metalami nie powinno być problemów (byle by były w stanie stałym:-D ).
Co do ceny to Ci nie pomogę,bo było to kilka lat temu i znajomego ojciec robił w takiej spóldzielni inwalidów (malowali tam głównie koszyki na rowery i syszarki do naczyń) i robił to po znajomości ;)...
Cytat:
Czy muszę na coś zwrócić uwagę gdy będę odwał budę do takiego zabiegu? Wyczyśc i oddłuść dobrze tylko (pewnie to robią w takim zakładzie,ale dla pewności tak bym zrobił;))
barythepooh - Wed 10th September 2008 06:12
Mogę Ci powiedzieć jak to się odbywa w pobliskim zakładzie, o ile może Ci to coś pomóc. Lakierują proszkowo wyroby z aluminium. Obróbka wstępna detali polega na tym, że są one podczepiane do specjalnych uchwytów, a następnie poddawane obróbce chemicznej polegającej m.in. na odtłuszczaniu, trawieniu, chromianowaniu (w celu zwiększenia przyczepności powierzchni) i płukaniu. Następnie podłączane są do - bodajże dodatniego - bieguna prądu elektrycznego i wjeżdżają do kabiny, w której lakier w postaci proszku opuszczajac dysze elektryzuje się ujemnie i wskutek przyciągania elektrostatycznego osiada równomiernie na całej powierzchni elementu.
Z powyższego wynika że każdy metal (oprócz rtęci ;) jak słusznie zauważył max667) powinien dać się polakierować proszkowo.
Następnie detale wjeżdżają do pieca, gdzie w podwyższonej temperaturze cząstki lakieru ulegają "stopieniu" tworząc równomierną powłokę. I to chyba z grubsza tyle.
Wydaj