ďťż
Lenovo y530, zepsuł się dysk? Co dalej?



squarem - Thu 22nd April 2010 17:41
Lenovo y530, zepsuł się dysk? Co dalej?
  Ot się musiało stać, że pewnego razu się nie włączył.
Nie zależnie od systemu ten sam komunikat, błąd dysku.
Sam dysk jest ciepły i działa?
Co należy zrobić, żeby go nie oddawać na gwarancję od razu, słyszałem że nie bardzo jest z serwisem lenovo.
Pozdr. var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



allmark - Thu 22nd April 2010 17:44
Gdzie ci ten komunikat wyświetla: podczas ładowania systemu czy już przy POST'cie (w BIOS'ie w ogóle wykrywa?). Jaka jest dokładnie jego treść?



squarem - Thu 22nd April 2010 17:52
Bo tuje płytę z windą, ładuje sterowniki, bada dysk i wszystko jest ok, tylko w tabeli gdzie się wybiera partycje pisze że instalator nie może uzyskać dostępu do tego dysku. Po naciśnięciu enter bluescreen- upewni się że na dysku wystarczające miejsce, jeżeli sterownik jest zidentyfikowany w komunikacie....

Natomiast podczas próby bootowania systemu z ów dysku po sprawdzeniu POSTU boot Failure



Ingrid - Thu 22nd April 2010 18:20
hm... czy to dysk Hitachi ?:D mnie się kilka dni temu takowy rozsypał, tylko 160GB...

polecam artykuł do diagnozy: http://www.datacent.com/datarecovery...TS542516K9SA00

u mnie bluescreeny zaczęły pojawiać się coraz częściej, sprawdziłam stan dysku, sporo bad sectorów już było... no i pewnego dnia "zaniebieścił" się na śmierć i juz nie wstał...

ale objawy miał jak z powyższego artykułu ;) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



squarem - Thu 22nd April 2010 18:22
TO WD, muszę jakiś program zapuścić i może go zmapuję czy coś takiego.



Ingrid - Thu 22nd April 2010 18:24
no WD ostatnio nie lepszy niestety :/

jak jest ana gwarancji to go do serwisu a jak juz nie to sprawdz bady jak są to bym nowy dysk kupowała...



squarem - Thu 22nd April 2010 18:28
Nom zaraz poszukam miałem gdzieś program wypalony od tego.
Jak się domyślam z samym dyskiem nie mogę do nich pójść :-P



spinnaker - Fri 23rd April 2010 06:42
Podeślij screen ze SMARTem dysku to zobaczymy czy coś będzie o tym.



squarem - Sun 2nd May 2010 11:51


Uploaded with ImageShack.us

W MHDD, gdy chcę wyczyścić dysk po 0,2% wyskakuje error.
Pozdr

Teraz przy 1.2% CATASTROPHIC FAILURE
Cannot write log file, disk is full,
a instalator windows'a po wgraniu sterów pisze:
Instalator wykrył w tym komputerze kilka dysków, które są nierozróżnialne lub niesformatowane. Instalator naprawił problem, ale wymagany jest ponowny rozruch systemu.



spinnaker - Mon 3rd May 2010 13:59
Ponad 1300 relokowanych sektorów - nic dobrego temu dyskowi nie wróżę. Możesz próbować skanu za pomocą programu Victoria z opcją naprawy, ale nikłe szanse, że cokolwiek z nim zrobisz bo i reszta statusów ze SMART bardzo kiepsko wygląda.



squarem - Mon 3rd May 2010 14:02
Czyli źle, a co jest powodem?
Ot tak samo z siebie, wirus czy komuś laptop upadł?



Vesper - Mon 3rd May 2010 14:04
Pamiętaj aby zapakować lapka w folię bo coś pochmurnie jest i w A-Novo może dach przeciekać ;)

A tak na serio std. procedura przed wysłaniem do A-Novo:

1. Zdjęcia lapka ze wszystkich stron z datami
2. Filmik pokazujący, że działa
3. Do lapka dodajesz KOPIĘ gwarancji/faktury/paragonu, serwisanci nie lubią ich zwracać ;)



squarem - Mon 3rd May 2010 14:08
Kurde muszę ją najpierw podbić... kurde miałem nadzieję że do tego nie dojdzie...

Ten program Victoria, to on jest botowalny tak, jak mhdd?
-----------
Edit:
Nie nie jest, czyli że nie mam jak go wykorzystać.
Kupowanie nowego dysku jest głupie, nawet jeżeli, to ten oryginalny jest w takiej obudowie, i żeby go wyjąć trzeba by plomby zerwać.
Tak w ogóle to z tą gwarancją to do sklepu idę, czy sam wysyłam?
Mógłbym im sam dysk posłać? Było by to możliwe?



Vesper - Mon 3rd May 2010 19:44
Cytat:
Mógłbym im sam dysk posłać? Było by to możliwe? Nie, zawsze wysyła się całego lapka.

Cytat:
Tak w ogóle to z tą gwarancją to do sklepu idę, czy sam wysyłam? Dzwonisz na infolinię IdeaPad (nr tel. na stronie lenovo) i zakładasz sprawę serwisową, na następny dzień przyjeżdża kurier i odbiera lapka.



squarem - Mon 3rd May 2010 19:49
Kurfa, ale chała, tak w ogóle to dlaczego ten dysk się zepsuł, tak sam z siebie czy jak?



spinnaker - Tue 4th May 2010 08:37
Sam z siebie, przez uderzenia, przez noszenie, przenoszenie włączonego lapka, etc.



Władca Much - Tue 4th May 2010 09:10
Mi swego czasu padł w Acerze dysk Hitachi - na początku system się czasami sypał, późnej były bluescreeny ...z czasem nie dało się normalnie komputera używać, bo cały czas były bluescreeny i permanentne zawiechy. Na sam koniec wywalało komunikat "Operating system not found", instalator Windy w ogóle nie widział dysku.
Jeszcze trochę na Linuxie twardziel popracował i totalnie zdechł.
Gwarancji nie uwzględniono z powodu braku pudełka od laptopa (sic!) i zaproponowano odpłatną naprawę. Grzecznie podziękowałem.
Okazało się, że filtr powietrza się odkleił, w środku, w dysku było mnóstwo 'paproszków'

Zrób jak Vesper radzi :wink:



squarem - Tue 4th May 2010 15:27
Jak mam nie uzupełnioną- nie podbitą kartę gwarancyjną to na podstawie paragony i tego papieru zrobią co trza?



Vesper - Tue 4th May 2010 15:32
Karta musi być wypełniona i podbita, paragon jest na drugim miejscu, tak przynajmniej mi powiedzieli jak wysyłałem, do tego do nie uzupełnionej karty nie będą mogli wpisać raportu.



squarem - Tue 4th May 2010 15:48
Za*biście czyli jeszcze do komputronika muszę zapie*dalać
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •