ďťż
modowanie gier :]



ozon111 - Tue 17th March 2009 15:28
modowanie gier :]
  siema, jestem ciekawy czy ktoś z was miał już do czynienia z modowaniem gier. bardzo spodobały mi się mody gothic'a 2 NK ktore znalazłem na stronie www.gothic.phx.pl w kilka z nich zagrałem i bardzo mi się to spodobało :blant:. czy wie ktoś jakie potrzebne są do tego programy ? bo nie moge znaleźć za bardzo

pozdr. var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



squarem - Tue 17th March 2009 15:35
Ja się bawiłem kiedyś w modowanie SA... samochody bronie hotcafe itd ;-P spoko zabawa, był potrzebny jedynie niewielki program GTAparking.
pozdr.



rafell - Tue 17th March 2009 15:39
Zobacz w katalogu Gothic II czy nie masz zainstalowanego programu Spacer (albo coś takiego, ikonka dos'owa). Jeżeli planujesz obróbkę modeli 3D to polecam darmowy program Gmax. Prosty w obsłudze, bardzo intuicyjny interfejs, sam w nim zrobiłem kilka ciekawych modeli. I nie wiem czy nie będzie Ci potrzebny programik gexplore do wyciągnięcia modeli z plików Gothic'a. Jeżeli będą to modele w formacie nif* to wtedy do g-max'a ściągniesz sobie nifToolsMax i voila ;)



ozon111 - Wed 18th March 2009 05:55
gta też modowałem ale to polegało na podmienianiu gotowych modeli z neta. mi chodzi o zmiana fabuły gry, tekstów, tekstur. @rafell - to skomplikowane :) ale wielkie dzieki + ;) jakies porady ? :D
--------------------
Edycja postu:
moze jakis toturial bo mam tego spacera ale czarna magia... :)
--------------------
Edycja postu:
nikt nie pomoże ? :)

PS: wiem juz ze spacer jest do tworzenia mapy świata i jego zmieniania, ale jak zmienie teksty (fabułę) ? sciagnalem g-max'a ale nie wiem jak działa, czytałem troche toturiali, ale nie wiem jak to wszystko zebrać do kupy, żeby mi chociaż najprostszy mod się udał ;( prosze o jakiś f.a.q albo toturial var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



barythepooh - Wed 18th March 2009 08:26
O modowaniu był kiedyś obszerny poradnik (jeśli nie cykl) w CDA, a ostatnio zamieszczali najlepsze (ich zdaniem) mody do gier. Z tego co wiem to modowanie gier zazwyczaj wygląda tak, jak pisali koledzy - scenariusze itp. zmieniasz w dołączonym edytorze, tekstury itp. w programie do obróbki grafiki.
Sam kiedyś próbowałem bawić się w "modowanie" Morrowinda, ale nie zrozumiałem z tego nawet podstaw, i dałem sobie spokój :( Najlepszy mod w jaki grałem to "Wakening of Gods" do "Heroes of Might&Magic III".



eragonn14 - Wed 18th March 2009 15:28
Ja od czasu do czasu moduję troszkę w GTA IV ;)
Textury samochodów, zmiana loga wozu, wygląd broni (ogólnie graficzne)
no i jeszcze handling.dat, czyli zmiana "specyfikacji jezdnej" samochodów [jestem dumny z handlingu dla Oracle (BMW 760) :D]



Omen - Wed 18th March 2009 16:04
To może podziel się jakimiś ustawieniami? :)
Mnie się cudnie jeździ Huntley Sport (Range Rover) - jakby każda fura tak śmigała :D. Jak masz jakieś fajne konfigi to powiedz co i jak :)



military.modding - Wed 18th March 2009 16:10
Na poniższej stronie masz wiele kursów/poradników do FPP, skinning, mapping itd.
BTW nie znam lepszej strony, gdzie produkuje się tak wyśmienite skiny, pełen profesjonalizm :)
Oczywiście słabe skiny też się trafią :E

http://www.fpsbanana.com/



eragonn14 - Wed 18th March 2009 16:27
Cytat:
Napisał/a Omen To może podziel się jakimiś ustawieniami? :)
Mnie się cudnie jeździ Huntley Sport (Range Rover) - jakby każda fura tak śmigała :D. Jak masz jakieś fajne konfigi to powiedz co i jak :)
Proszę bardzo :P

Cytat:
ORACLE 1965.0 0.4 85 0.0 0.0 -0.40 0.0 5 0.200 1.0 250.0 0.43 0.456 0.5 35.0 1.45 1.20 13.5 0.15 0.4858 2.2 1.2 1.2 0.14 -0.14 0.0 0.5 1.0 0.5 1.2 1.5 0.0 25000 440010 0 0 Zawieszenia chyba nie ruszałem ale nie pamiętam :P reszta statystyk dobierana to prawdziwych wartości ze strony BMW ;)

PS: Miałem 2 wersje, jedną do szybszej jazdy (nie realne przyspieszenie :P) ale mam nadzieję, że wysłałem dobrą (0.200 przyspieszenie więc to chyba to)



rafell - Thu 19th March 2009 05:09
Cytat:
Sam kiedyś próbowałem bawić się w "modowanie" Morrowinda, ale nie zrozumiałem z tego nawet podstaw, i dałem sobie spokój Wbrew pozorom wcale nie jest to takie trudne. Sam kiedyś poświęciłem na to bardzo dużo czasu, mam na dysku nawet kilka własnoręcznie zrobionych modeli 3D (screen'y wrzucę po praktyce). Jeżeli kogoś interesuje moddowanie tej właśnie gry to służę pomocą.



barythepooh - Thu 19th March 2009 05:56
Chętnie popatrzę na Twoją twórczość :)

-----------------------------------------------

Dzięki za umożliwienie podejrzenia twórczości - przy okazji zainstalowałem sobie ten program, a nuż się przyda, choć na naukę na pewno nie znajdę czasu ani zapału. Ale tak z czystej ciekawości - ile czasu zajmuje Ci wykonanie takiego obiektu jak to krzesło czy półka (razem z teksturami) ?



ozon111 - Sun 22nd March 2009 10:15
tez chetnie zobaczę jakiś model 3d :) mógłbyś coś wstawić i powiedzieć ile to czasu Ci zajęło lub ile pracy ? :cisza: :)



Omen - Sun 22nd March 2009 10:37
Już dwa razy specjalnie włączałem GTA żeby się tym Oracle porozbijać i sprawdzić ustawienia. Godzina szwendania się po mieście i nic. Jest jakiś sposób aby konkretny samochód znaleźć czy mam liczyć, że kiedyś się uda?



ozon111 - Sun 22nd March 2009 10:40
wiem, tez mialem podobny problem z zmodowaniem jakiegoś auta w GTA SA... spróbuj zastosować te ustawienia do bardziej popularnego auta, albo do takiego co masz w garażu ;)



rafell - Wed 25th March 2009 06:11
barythepooh prosty model krzesełka czy półeczki (dopracowany bez prześwitów w grze, tj. "ruszającej" się podczas oglądania przedmiotu w grze) wraz z zrobieniem teksturki zajmuje niecałe 30 minut. Znacznie więcej czasu trzeba poświęcić przedmiotom które wymagają zaokrągleń (np. taki miecz). Tam już dopracowanie każdego zaokrąglenia itp. wymaga troszeczkę więcej czasu. Jak wrócę ze szkoły to przy dobrych lotach wstawię jakiś modelik z dedykacją dla forumowiczów :D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •