saTan - Thu 29th March 2007 15:33
Nowe wieści o procesorze Penryn
Pierwszy 45nm procesor Intela - o nazwie kodowej Penryn - będzie bazował na architekturze Core 2. Wbrew pozorom nie będzie to zwykłe przejście na nowy proces technologiczny. Intel podaje, że z nowości możemy się spodziewać czestotliwości przekraczających 3 GHz oraz szynę FSB taktowaną do 1600MHz. Ponadto nowy procesor przy takim samym taktowaniu będzie wydajniejszy od obecnych Core 2. Zawdzięczać to ma nie tylko dzięki większej ilości pamięci podręcznej L2 (6MB na chip) i instrukcjom SSE4, ale także dzięki szybszemu dzielnikowi.
Według wewnętrznych testów Intela przy identycznych taktowaniach Penryn osiąga 20% lepsze wyniki w grach niż obecne Core 2. Natomiast dzięki SSE4, w aplikacjach multimedialnych, należy się spodziewać 40% wzrostu wydajności.
Więcej szczegółowych informacji o Penryn'ie można znaleźć w tym linku.
źródło... var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
marcin255 - Thu 29th March 2007 15:45
Te procesory dawno przekroczyly potrzebną moc do pracy na co dzień.
saTan - Thu 29th March 2007 18:57
65W i 105W to dużo za, odpowiednio, dwa i cztery rdzenie? To co powiedzieć o AMD 4x4 - ~470W w najmocniejszej wersji :pruchno:
Zeta198 - Thu 29th March 2007 20:37
ta ale do gier to nie potrzeba już za bardzo mocnego procka co bardziej wydajnej grafiki i Dużej ilości ramu ja moeg na Athlonie XP 2.5ghz 1.5gb ramu złożyłem z kolega mojego i swojego kompa i radeon 1900xtx to jeszcze od innego pożyczyłem mogłem pograć w TDU na FUll detal Far cry to samo NFS carbon full
grałem na 1024x768 i 1280x1024 a na swoim radku 9550 to TDU leci na minimalnych i 800x600
tutaj mały tescik
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=1760 var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
saTan - Thu 29th March 2007 21:14
Nie powiedziałbym, że proc nie jest wykorzystany w grach. Zwłaszcza po przesiadce z A64 na C2D. Shootery, RTS'y, cRPG, czy simy mają swoje zapotrzebowanie na moc procesora i żaden z wymienionych gatunków nie pogardzi dobrym procem.
ps. i nie zagrasz na X1900XTX na full detalach w TDU, bo FSAA ci go zje :wink:, w Carbona też wątpie (przez jego nędzny silnik)
chase1 - Fri 30th March 2007 07:48
Cytat:
Napisał/a Zeta198 Athlonie XP 2.5ghz 1.5gb ramu złożyłem z kolega mojego i swojego kompa i radeon 1900xtx to jeszcze od innego pożyczyłem mogłem pograć w TDU na FUll detal Far cry to samo NFS carbon full hehe
duzy mlotek byl potrzebny zeby wbic grafe pcie w slot agp (albo proca s.A w slot 754/939/am2 - bo nie sadze zeby udalo sie go wcisnac w 775 (chyba zeby w axp nozki poobcinac :drapanie: :rockout: ) )
ps. jak to rozumiecie -
Cytat:
A faster divider — Penryn will be faster clock-for-clock than current Core 2 processors, and not just because of larger caches and SSE4. The CPU has a new, faster divider that can process four bits per clock versus the two bits per clock of current Conroe chips. Accordingly, Gelsinger expects twice the divide performance of Core 2 Duo and up to four times the performance for square-root operations. ?
bo to dla mnie niezbyt pasuje do tlumaczenia
Cytat:
Napisał/a saTan Zawdzięczać to ma nie tylko dzięki większej ilości pamięci podręcznej L2 (6MB na chip) i instrukcjom SSE4, ale także dzięki szybszemu mnożnikowi. szczegolnie ze divide to raczej dzielnik nie mnoznik
mysle, ze wytlumaczeniem jest to co zaznaczylem
moze cos w stylu -
szybszy dzielnik pozwala przetworzyc 4 bity danych w 1 cyklu zegara -> w conroe w jednym cyklu przetwarzane sa tylko 2 bity
Zeta198 - Fri 30th March 2007 09:15
chase to była grafe na AGP
a płyta główna to na Sock A mój Asrock
wiec teraz pytanie do czego potrzebne takie procesory do przetwarzania obrazu i filmów itd. bo do gier nie potrzeba mocnej machiny
saTan - Fri 30th March 2007 09:41
Cytat:
Napisał/a chase1 szczegolnie ze divide to raczej dzielnik nie mnoznik Mój błąd :embarass: , dzięki za poprawe :wink:
Cytat:
Napisał/a Zeta198 wiec teraz pytanie do czego potrzebne takie procesory do przetwarzania obrazu i filmów itd. bo do gier nie potrzeba mocnej machiny Też kiedyś żyłem z tak błędną myślą :wink:
chase1 - Fri 30th March 2007 14:31
no sory - napisales, ze zlozyles kompa z axp , x1900xtx i 1,5gb ramu - moje pytanie chyba bylo jasne :)
co do grania - po co ci mocna grafa, skoro proc nie nadązy za nia?
albo po co ci dobra grafa i proc, jak masz malo ramu (obecnie do grania w wyzszych rozdzialkach i z wieksza iloscia detali 1gb nie wystarcza - przykladem jest chocby bf2, czy nfs)
Zeta198 - Fri 30th March 2007 19:29
BF2 nie grałem ale do NFS carbona starczy 1.5gb ramu na full bo ja na takich grałem
a proc zdąża za grafa naprawdę
ale nie kłućmy sie dalej :-)
Ty cos wiesz ja coś wiem i niech tak pozostanie
master88 - Sat 31st March 2007 11:05
Cytat:
Napisał/a chase1 obecnie do grania w wyzszych rozdzialkach i z wieksza iloscia detali 1gb nie wystarcza chyba na viscie:?, ja przy 0,5gb gralem sobie w carbona na 1280x1024, noaa, noaf i max prócz cieni...
...jakoś nie poczułem braku ramu
proste71 - Sat 31st March 2007 14:49
Cytat:
Napisał/a master88 Cytat:
master88 - Sat 31st March 2007 16:48
nie rozumiesz :?: padlo stwierdzenie ze do carbona 1gb ramu to za mało na max
a co do s.t.a.l.k.e.r.a to wiem, do minimum detali potrzeba 0,5gb ramu, srednich 1gb, a do max 2gb (masakra)
proste71 - Sat 31st March 2007 16:58
Hmm,cokolwiek:) TAKE IT EASY!!
chase1 - Sat 31st March 2007 17:59
Cytat:
Napisał/a master88 nie rozumiesz :?: padlo stwierdzenie ze do carbona 1gb ramu to za mało na max to ty nie rozumiesz - kto tu pisal tylko i wylacznie o carbonie ?
napisalem , ze nfs - ogolnie (oczywiscie nowsze tytuly).
pozatym bez aa i af to jakby nie max detale :P
ale i tak nie chce mi sie wierzyc, ze z 512mb i 73gt ci ta gre pociagnol w 1280x1024.
no ale okreslenie "plynnej gry" jest dosc malo precyzyjne, wiec looz
chyba ze miales krecone sli.
Zeta198 - Sat 31st March 2007 18:03
do NFS porsche jest potrzebne 1gb ramu :pruchno:
ale tak jak bede składać kompa to pewnie wezme C2D bo ten nowy bedzie troche kosztować
i jakąs grafikę mocna pewnie z serii 8800 ale nie wiem jaka :-)
albo coś jeszcze nowszego ale to sie poczeka aż bedzie kasa