ďťż
OGAR 200 !! Akumulator



djmatys - Sat 28th May 2005 11:24
OGAR 200 !! Akumulator
  Mam ogarka 200 i chciałbym wanąc do niego akumulator.

nigdy jeszce tego nie robilem wiec mam pytanie odnośnie poidłączena :

Czy podłączyć go szeregowo bezpośredniio przed instalacją oświetleniową , czy tak :



PLX Help :) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



spinnaker - Sat 28th May 2005 11:59
na tym twoim schemacie brakuje ogarka, lepiej moim zdaniem będzie go podpiąć równolegle, jak dasz szeregowo to spadki napięć będą powodować błyski świateł jak w stroboskopie :mrgreen:



KGB - Sat 28th May 2005 12:30
mam nadzieje ze masz miernik i bieguny dobrze rozpoznasz
sory ,ale nie wiem po co ci akumulator
jezeli do lepszego rozruchu (pewniejsza iskra) to skup sie na zaplonie - szczerze powiem ze nie mam pojecia jak to jest podlaczone w Ogarze :D - cos tam z WSK moze bym pamietal ,ale tez raczej mgliscie
wtedy skupialem sie na jezdzniu :D - zeby mniej palila i lepiej szla - brum ,brum :-D



zako - Sat 28th May 2005 13:16
ale macie chłopaki sprzety :-D ja takich problemow nie mam z moja NSR-ką var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



Excray - Sat 28th May 2005 14:49
Ale jak Ty chcesz podpiąć ten akumulator skoro w ogarze jest prądnica która daje prąd przemienny? Poza tym zwaliłeś ten schemat na masę. Z prądnicy wychodzą dwa przewody - 1 - ~6V a drugi do świecy - tam na pewno żrówki nie podłączysz. Patrz tutaj jest schemat instalacji w Ogarze 200.


1-prądnica
Opis znajdziesz na stronie z Linku w dziale Naprawy/Schemat instalacji elektrycznej.
Musiałbyś przerabiać całą instalację, dorzucić prostownik i wtedy może coś...
Inna sprawa, że napięcie w tej instalacji jest tak niestabilne, że mógłbyś uszkodzić akumulator.

[ Dodano: Sob 28 Maj, 2005 17:13 ]
Cytat:
Napisał/a zako ale macie chłopaki sprzety :-D ja takich problemow nie mam z moja NSR-ką Nie masz problemów bo nią nie jeździsz:
1. Masz 15 lat - nawet byś nie podniósł tego motocykla jak by Ci się przewalił na bok
2. Boisz się, że Ci się porysuje albo ukradną.
3. NSR-ka to Ci się tylko śniła.
Ja takiej paskudy nawet nie chciałbym mieć. Motor do jazdy w mieście - wogóle nie sprawdza się na trasach. Takie klocki LEGO dla starszych dzieci.



Spinaker - Sat 28th May 2005 15:27
Jak NSR-ka to jest imitacja scigacza Oo. Tym 13 latek moze spokojnie smigac. Lzejsze to przeciez od tego ogara :/
BTW Rzeczywiscie to kicz ;)



zako - Sat 28th May 2005 18:55
Po pierwsze to jest 125 po drugie czemu tym nie moge jezdzic jak mam 15 lat? ja niedługo bede zdawał na A1 (od 16lat) a pozatym to nie taki kicz ponad 30 KM czy wy wogole widzieliscie motor na oczy ?? Excray, dla ciebie to co jest motorem? Moj brat miał kiedys suzuki gs 500 (jest starszy odemnie o 5 lat) i wcale ta Nsr-ka znaczaca nie odbiega osigami od niego!



djmatys - Sun 29th May 2005 22:33
spoko spoko . . Powróćmy do mojego pytania :)

1) Przed akumulatorem byłby oczywiście mostek prostowniczy . .
2) Jeżeli podepne go równolegle do +6V - Masa to czy bedzie sie ładować ??
3) Chodzi mi wogole o zrobienie mocniejszego ośiwtlenia bo prądnica nie wydala powoli . . .

no i jak w końcu podpiąć ten akumulator . . .?



Excray - Sun 29th May 2005 23:50


Prowizorka, ale by działała. Ciężko tam mostek wstawić bo jeden biegun prądnicy jest od razu do masy motocykla podpięty. Dobrze by było dorzucić jakiś ogranicznik prądu ładowania przy dużych obrotach bo:
1. możesz uszkodzić akumulator
2. silnik nie będzie chciał Ci wchodzić na wysokie obroty - będzie się dusił.

Ciężko jest przerobić taką instalację jak Twoja na prąd stały, tak aby jednocześnie był ładowany akumulator, bo napięcie wyjściowe zmienia się w zależności od obrotów i to w dość znacznym zakresie. Dlatego też w alternatorach czyli prądnicach prądu stałego stosuje się regulatory napięcia. U ciebie się nie da takiego regulatora zrobić bo na kole zamachowym masz magnesy stałe a nie elektromagnesy. Można coś kombinować z diodami i elektronicznym stabilizatorem ale wtedy musiałbyś zastosować diody prostownicze o odpowiednio dużych mocach i zapewnić im dodatkowo chłodzenie. Jaki akumulator chcesz tam dawać? Jaka pojemność?

[ Dodano: Pon 30 Maj, 2005 02:13 ]
Ewentualnie coś takiegio:

2 diody i 1 rezystor. Diody na 10A min i rezystor min. 10W 1om. Też prowizorka, ale już trochę lepsza :)



djmatys - Mon 30th May 2005 19:20
co do tej 2 sugestii Excray , to wydaje mi sie bardziej możliwa do zrealizowania w ogarku :) . .

Co do akumulatora to myślałem o żelowym 12Ah LUB ołowiowy 4Ah (bo taki juz mam) ..

..a co do rezystowa R1 to ma być drutowy 1ohm 10W ?? bo w sklepie w którym moge sie zaopatrywać sa tylko 5W to w takim razie przeydały by sie 2x 5W podłaczone równolegle o oporze 0,5ohm o ile sie nie myle . .

[ Dodano: Pon 30 Maj, 2005 20:25 ]
..a co do rysunku nr. 1 to : ma to być dioda prostownicza czy pokombinowac z mostkiem dużej mocy??

a jeżeli chodzi o możliwośc rozwalenia akumulatora przy wysokich obrotach to można to rozwiązać stosując diode Zenera chyba nie ??

[ Dodano: Pon 30 Maj, 2005 20:34 ]




Excray - Mon 30th May 2005 19:38
Cytat:
co do tej 2 sugestii Excray , to wydaje mi sie bardziej możliwa do zrealizowania w ogarku Smile . . możesz próbować

Cytat:
..a co do rezystowa R1 to ma być drutowy 1ohm 10W ?? bo w sklepie w którym moge sie zaopatrywać sa tylko 5W to w takim razie przeydały by sie 2x 5W podłaczone równolegle o oporze 0,5ohm o ile sie nie myle . . nie mylisz się, ale daj szeregowo. Masz małe akumulatory, lepiejm dać mniejszy prąd ładowania

Cytat:
Napisał/a djmatys ..a co do rysunku nr. 1 to : ma to być dioda prostownicza czy pokombinowac z mostkiem dużej mocy?? Dioda prostownicza, jakaś na 10A i zadbaj o jej dobre chłodzenie bo pewnie się będzie trochę grzała.

Na tym rysunku co masz wyżej masz źle podpięta diode prostownicza - powinna być odwrotnie.

Cytat:
a jeżeli chodzi o możliwośc rozwalenia akumulatora przy wysokich obrotach to można to rozwiązać stosując diode Zenera chyba nie ?? to tak samo jakby zabezpieczać zasilacz przed przepięciem robiąc na nim zwarcie - odpada. Niestety 1 sposób jak mówiłem odpada z miejsca. To był taki przykład bardziej aniżeli gotowy schemat. Zrób tak jak jest na 2 schemacie tylko pamiętaj aby dać obydwie diody o dużej mocy. Poza tym obecnie prądnica będzie dawała tylko połowę swoich możliwości. Aby ją wykorzystać w całości musiałbyś zastosować mostek prostowniczy, ale w ogarze jeden biegun prądnicy jest z miejsca dołączony do masy a więc mostek odpada.



djmatys - Mon 30th May 2005 22:05
teraz dowiedzialem się od kumpla żemożna wstawić mostek.
W prądnicy są 2 cewki (po 3V) od świateł połączone szeregowo . Należy je zastąpić dwoma 6V połączonymi równolegle no i teraz da się założyć mostek.
Dalej to tak samo jak w w/w schemacie . . .

[ Dodano: Wto 31 Maj, 2005 16:16 ]
NO TO KURDE MAM PROBLEM !!

Ten ogarek został kupiony przez mojego dziadka w '89 . Od tamtego czasu niue był rejestrowany , tylko stał sobie spokojnie w garażu.
Teraz gdy chce go zarejestrować okazuuje się że zmieniły sie przepisy i do rejestracji potrzebny jest ŚWIADECTWO HOMOLOGACJI !! które w '89 nie było wydawane .
Teraz nie moge go zarejestrować dopóki nie bede mieć tej homologacji ::(:(:(

i nie wiem gdzie taką zdobyć :(

[ Dodano: Pon 27 Cze, 2005 23:00 ]
Excray plx zapodaj schemat nr.2 !!! akurat wziołem sie do pracy :D:D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •