bonusso3 - Tue 24th March 2009 14:09
OnLive - konsole w opałach?
Cytat:
Na odbywającej się właśnie w San Francisco konferencji poświęconej grom komputerowym GDC 2009 zaprezentowano wyjątkowo ciekawy produkt - OnLive. Trudno jednoznacznie przyporządkować go do jakiejkolwiek istniejącej kategorii, gdyż stanowi on nierozerwalne połączenie nieskomplikowanej platformy sprzętowej oraz dedykowanym jej usługom. Założenie twórcy OnLive jest proste - bez konieczności kupowania skomplikowanego sprzętu i kosztownych gier klient ma mieć możliwość korzystania z gier. Realizacja techniczna jest zapewne dość skomplikowana, ale okazuje się, że na tym polu odnieść można sukces - specjalna 'przystawka' do telewizora pozwala za pośrednictwem łącza internetowego sterować zdalnym komputerem z uruchomioną wybraną grą, obraz z której w postaci streamingu jest przesyłany na nasz odbiornik. Tyle. Wydaje się, że trudno będzie pominąć najtrudniejszą do pokonania przeszkodę, jaką jest szerokość pasma internetowego oraz jego opóźnienie - z drugiej strony pod projektem podpisały się już tacy producenci gier jak EA, Take-Two, Ubisoft, Eidos, Codemasters, Epic, Atari, WB czy 2D Boy, a ich gry (m.in. GRID, Crysis Wars, Mirror's Edge, Burnout Paradise oraz World of Goo) już funkcjonują w testowej wersji systemu. Oznacza to, że ich reprezentanci zdążyli już platformę OnLive przetestować i przychylnie ją ocenić. Ocenia się, że wymagane pasmo to ok. 1.5Mbps dla niskich rozdzielczości oraz ok 4-5Mbps dla gier renderowanych w rozdzielczości HD. Usługa, poza zakupem samego sprzętu, wymagać będzie płatnego dostępu do serwisu internetowego, trudno obecnie powiedzieć na jakich zasadach opierać się będzie dostęp do poszczególnych gier (dożywotnia/czasowa subskrypcja na dany tytuł, płatność za każdą godzinę rozrywki itd). Z technicznego punktu widzenia zastanawia także koszt utworzenia centrów, w których umiejscowione będą kosztowne komputery, wymagane do płynnego uruchamiania najnowszych gier.
Źródło: FrazPC.pl
Pzdr var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
military.modding - Tue 24th March 2009 14:21
i tak nadchodzi zmierzch piractwa :D
rozmawiałem z kumplem o takim systemie jakieś 5-7 lat temu, przy piwku :D
i niech ktoś mi powie, że dyskusja przy trunkach do niczego nie prowadzi... pewnie ktoś nas podsłuchał :D
ozon111 - Tue 24th March 2009 15:04
ciekawe ile będzie kosztowało korzystanie z takiego urządzenia :P
eragonn14 - Tue 24th March 2009 15:42
Cytat:
Napisał/a ozon111 ciekawe ile będzie kosztowało korzystanie z takiego urządzenia :P Korzystanie ? pewnie free ;) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
allmark - Tue 24th March 2009 15:50
Cytat:
wymagać będzie płatnego dostępu do serwisu internetowego, W końcu ta masa serwerów, które będą musiały działać non-stop sama się nie utrzyma (chyba, że przy astronomicznych cenach gier, albo masie reklam...).
Ja tam jednak wolę kolekcje pudełek na półce niż cyfrową dystrybucję :)
BoLeK - Tue 24th March 2009 15:55
bardziej niż ile to ewentualnie będzie kosztować, zastanawia mnie jak sobie poradzą z lagami
ozon111 - Tue 24th March 2009 18:18
heh... jesli korzystanie za free to samo urzadzenie kosztowało by fortunę, przecież allmark ma rację, kto utrzyma takie serwery...? ;) moim zdaniem cena w miare normalna a kolejne korzystanie z gier za opłatami... chyba... :)
allmark - Sat 28th March 2009 12:40
Gdyby kogoś bardziej interesował temat to TUTAJ można znaleźć filmiki z prezentacji OnLive na GDC.