hakatu - Tue 16th September 2008 09:38
OpenGL 3.0 i DirectX 11 - ewolucja czy rewolucja?
Wraz z premierą nowego systemu operacyjnego Windows 7, na rynek ma zostać wprowadzone nowa rewizja biblioteki graficznej Microsoftu.
DirectX 11 ma być nie dość, że w pełni kompatybilny wstecz i pracować również na obecnym sprzęcie, to również nie będzie powtórzony błąd z ekskluzywnością na jeden system. DX11 będzie dostępny tak na Vistę, jak i na W7.
W najbliższym czasie ma też nastąpić premiera długo odwlekanej rewizji biblioteki OpenGL. Wersja 3.0 nie jest, jak zapowiadano, w pełni przepisaną i pozbawioną starych i niepotrzebnych funkcji rewizją, a jedynie połowicznym krokiem naprzód, który ma wskazywać kierunek zmian developerom. OpenGL 3.0 ma zawierać większość funkcjonalności DX10, łącznie z własnymi zmianami i funkcjami wprowadzonymi przez grupę Khronos. Szkoda tylko, że z ponad rocznym opóźnieniem, gdy Microsoft ogłosił już DX11.
Ciekawy artykuł na ten temat można przeczytać tutaj:
klik . var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
bonusso3 - Tue 16th September 2008 10:08
Wolałbym żeby to M$ tracił pół roku do OpenGL ;)
Klik!
Pzdr