mikolaj - Tue 9th March 2004 18:04
PASJA
czy ktos widzial ten film???? Jezeli jescze go nie ogladaliscie radze obejzec fil jest naprawde mocny i powiem tylko ze nigdy nie myslalem o mece jezusa w ten sposob w jaki ukazal to mel gibson. Przyznam ze do ludzi specjalnie religijnych nie naleze ale film dal mi do myslenie. Jeszcze raz zachecam do ogladniecia var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Pio [PL] - Tue 9th March 2004 19:23
No ja wlasnie skaczylem go ogladac jakies 10 min temu wiec wrazenia jeszce bardzo swieze. Powiem tak: film na prawde jest genialnie zrobiony i az czlowieka jakos tak sciska od srodka jak to oglada... np. scene biczowania...
Polecem, film naprawde warty obejrzenia.
Cubante - Wed 10th March 2004 09:39
Ja czekam caly czas bo do kina HELIOS w moim miescie jeszcze nie dotarl 8) ale damy rade heh. Pio ogladales go na kompie czy w kinie ?? Chyba nie warto w inny sposob niz w kinie co?
Maciek - Wed 10th March 2004 10:20
czytalem artykul we Wprost na temat filmu i ni episali o nim w sumie zbyt dobrze.
pojde jak sie troche ludzi przewali, nie lubie w kinie tloku... a narazie jest podobno strasznie... obejrze w wielki piatek zeby oczyscic sie przed swietami ;) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Pio [PL] - Wed 10th March 2004 14:19
Cytat:
Napisał/a Cubante Ja czekam caly czas bo do kina HELIOS w moim miescie jeszcze nie dotarl 8) ale damy rade heh. Pio ogladales go na kompie czy w kinie ?? Chyba nie warto w inny sposob niz w kinie co? Mam na kompie tez, ale ogladalem w kinie :]
Kino to jednak jest to i zaden domowy sprzet go nie zastapi...
Xabre - Wed 10th March 2004 14:33
no a ja wlasnie wrocilem z multikina (jak nie trudno sie domyslec bylem wlasnie na Pasji) hmm jesli mozna powiedziec o takim filmie ze jest dobry to jest swietny wedlug mnie ale tak powaznie mowiac mysle ze kazdemu ten film do myslenia i pozwoli zrozumiec ze zaden czlowiek nie zniosl by czegos takiego
jackieee - Sun 28th March 2004 21:39
Xabre masz racje ze zadnen czlowiek nie znioslby takiego czegos. Mnie najbardziej zszokowala scena biczowania i momentu przyijania do krzyza.. Mimo ze zbytnio mnie nigdy nie intereswalo ukrzyzowanie Jezusa itd to ten film dal mi sporo do myslenia, wogole nad nasza egzystencja....
Pio [PL] - Sun 28th March 2004 22:01
Cytat:
Xabre masz racje ze zadnen czlowiek nie znioslby takiego czegos. Dlatego niektorzy to komentuja w ten sposob: Ze wkoncu Jezus nie byl tylko czlowiekiem, byl tez Bogiem, dlatego mogl to wytrzymac.
A film faktycznie daje do myslenia...
Rabbi... - Sun 28th March 2004 23:04
Obejrzałem urywkami kilka scen i usunołem. Jakoś niespodobał mi się klimat filmu...
może dlatego że jakoś niepotrafię uwierzyć w to co mówi kościół. Jakoś niewydaje mi się to realne, nieraz wuidocznione są w biblii dowody na to że to nie Bóg stworzył człowieka, ale człowiek boga- to jego naturalna potrzeba, zważając na to że dawniej b.wiele rzeczy było niewyjaśnionych ktoś kto chcialbyć mądry wymyślił boga i w bardzo prosty sposób mógł wytłumaczyć rzeczy niemożliwe wtedy dla niego do wyjaśnienia w normalny sposób, np: skąd wzioł się świat - ano bóg stworzył, a trawa jest zielona bo tak bóg chciał, a kto boga stworzył - sam sie stworzył... itp. itd.
A później filozofowie i kapłani - generalnie to tylko duchowni bo jako nieliczni mieli wykształcenie, utwierdzali ludzi w przekonaniu aby wierzyli tępo w to co mówią i niepróbowali niczego dociekiwać- "Serce jest bliższe prawdy niż rozum, dlatego Boga nalzy poznawać przez wiarę nie przez naukę"...
ano niewiem, niejestem niczego pewien- jakby co narazie niczemu niezaprzeczam, ani niczego niepotwierdzam.. czas pokaże :)
Cubante - Mon 29th March 2004 08:53
Freud chyba powiedzial: Czlowiek stworzył Boga na swoje podobienstwo :o Moze i demagogiczne stwierdzenie, ale hmmm cos w tym jest.
Gassy - Mon 29th March 2004 10:23
Nikt nie wie kto, lub co to jest Bog tak naprawde... Jedno jest pewne cos tam jest, i to zyje, rozumie i czuje... Moze bog to caly wszechswiat w ktorym zyjemy, moze to jedna wielka mgla ze swiadomoscia i uczuciami... Jedno jest pewne... My zyjemy pod penwymi warunkami ktore mozna wykluczyc naukowo spod boga, ale jeszcze nikt tego nie zrobil w zaden sposob, azeby wszyscy w to uwierzyli... Nawet sam odkrywca... I kolejne jest pewne... Jezlei nikogo tam nie ma... Jezeli nikt nas nie obserwuje... Czyli jestesmy sami, i wszystko co czujemy myslimy, robimy jhest jednym wielkim przypadkiem, a ja nie wierze w przypadki bo sa one bez sensu.... Jedynym razsadnym rozwiazaniem wtedy jest kulka w leb, lub moscik....
Ale poniewaz jezeli na ziemi mozna odbierac sens czegos, to i moze odpowiedz jest nie tylko tu ale i wszedzie... Przeciez juz od dawna wiemy ze ziemia jest niczym wielkim tylko skala o srednicy ok 12 tys km.... To mniej niz z stad do Los Angeles.... ... Nawet nie pylek.... Takze robic swoje, myslec dobrze, i szukac prawdy a nie wiary... A jezeli wiara jest prawda to i tak wszystko jest oki... Nawet lepiej... Bo wiara zostalaby udowodniona... eh...
BTW - film z ang. nazywa sie "pasion" isnt it ?
Borys_ - Mon 29th March 2004 13:29
Cytat:
Napisał/a Gassy BTW - film z ang. nazywa sie "pasion" isnt it ? to chyba będzie "The Passion of Christ"
Gassy - Mon 29th March 2004 16:16
Cytat:
Napisał/a Borys_ Cytat:
wronka - Mon 29th March 2004 20:59
JA oglądałem jak byłą premiera unas,poprostu robocop by tego nie wyczymał,zadużo naciągania,ale mocniejszy nisz niejeden horor:d
Cubante - Mon 29th March 2004 22:34
Jedno mnie tylko zastanawia dlaczego Papierz przychylnie wypowiedzial sie o tym filmie??
Obejrzalem przed chwila i co ja moge powiedziec - nic specjalnego. Hmmm widzialem sporo filmow juz o mece Chrystusa i kazdy kazal mi sie chociaz chwile zastanowic. Pasjii Gibsona prawie nie da sie ogladac (brutalnosc), poza tym lekko tracilo mi konwencja amerykanska (wielki rozmach, rozbudowane sceny) brakowalo mi tylko zeby na ekran nie wyskoczyly jakies cycate plastikowe miesa i wiadomo, amerykanski film :wink:
W skrocie - zero refleksjii po filmie - lejaca sie hektolitrami krew, jak w krwawej masakrze pila mechaniczna i ogolnie kupa mieci. Nie podobal mi sie, w zasadzie to po 20min filmy zaczalem lekko przewijac o 20s w AllPlayerze. Jestem zawiedziony :(
Papierz jak prorok powiedzial - TAK BYLO NA PRAWDE - a ja sie pytam i co z tego ??!! Co z tego wyniklo??!! Tylko dwie rzeczy - 200mln$ dla Gibsona z samej projekcji w USA, jedna smierc kobiety na seansie i zamieszki przed kinami.
Ps. Gibson chce nakrecic jeszcze jeden biblijny film - to co dzialo sie przed Chrystusem - Zydzi itp oby znowu nie bylo przerostu formy nad trescia :(