djmatys - Fri 21st July 2006 08:45
PREY - Recka by djmatys :)
... gdy tylko zobaczyłem pierwsze ss'y z tagów E3 od razu wiedziałem że ta propozycja nie będzie tylko zwykłym FPP.
..lecz po pierwszych minutach grania dało się odczuć lekkie rozczarowanie ;/ ..
Tematyka w sumie już dość znana - bliski bohatera zostaje porwany przez obcych ... bla bla bla .. (czyżby wierna kopia hl2 ? )
Nasi bohaterowie nie są jednak super bohaterami , tylko potomki plemienia indian, żyjący w USA, gdzie prowadza przydrożny bar ..
Początek gry dość niejasny i tak na prawde nie wiedomo co robić. Chodzi się w kółko po knajpie i w sumie po kilku minutach pierwsze starcie z pijaczkami :)
Dalej to juz jak po nitce .. po prostu iśc przed siebie ..
..i w tym miejscu następne rozczarowanie ..
W grze zastosowano "teleporty -lustra" aby przemieszczać gracza do innej części otoczenia, i nie ważne w który teleport się wejdzie, gdzie sie pójdzie to i tak wylądujemy w jednym miejscu ..
Szczerze mówiąc gra aż zabardzo liniowa :)
Dla średniego gracza gra jest do przejsćia w 4 wieczory :)
Jedynym plusme jest grafika. Tekstury wysokiej rozdzielczości, przy włączonym AA i anizo brak poszrpanych tekstur itd..
Ogólnie od strony graficznej 5+
Dynamika, fizuka gry odbiega niestety od silnika HL2 (.. a szkoda), bo przy takich teksturach miło byłoby zobaczyć latające ciała obcych :)
Podsumowując: Bardzo dobrze wykonana graficznie, lecz bez fabuły i sensu .. "leć przed siebie i zbaijaj .. "
KONIEC :)
Zapraszam do obejrzenia trailera :
http://downloads.advancedmn.com/~med...ey/prey_01.wmv var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
wiciu - Fri 21st July 2006 12:16
ogolnie sobie gralem przez chwiel w ta gre tzn w demko i no tak jak napisales wszystkie portale prowadza w te same miejsce no i ogolnie chodzi idz i zabijaj no ale ciekawie jest zrobione z ta grawitacja to chodzenie po sufitach scianach etc :)
djmatys - Fri 21st July 2006 20:12
tak, to fakt .. troche nowe i ciekawe rozwiązanie :) ciekawe jak to nazwali ?? grawitacja sześcienna ??
saTan - Fri 21st July 2006 20:53
po obejrzniu kilku trailerow jedno chcialem koniecznie sprawdzic: czy da sie zrobic sobie headshota... dorwawszy demko gry od razu to sprawdzilem.. zostalo mi 3 piksele zycia :P
a tak na powaznie gra jest swietna, moze i liniowa, bez elo-fabuly, ale portale i bronie wnosza taka swierzosc w gatunek, ze szybko o niej nie zapomne
o, noc zapadla... czas ubic pare paskud ;) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
wiciu - Sun 23rd July 2006 11:05
no ja jak ja walcze to sie tak trudno mi oderwac aczkolwiek mogla by mi lepiej chodzic no ale cuz z takim sprzetem to i tak dobrze smiga :)
djmatys - Sun 23rd July 2006 21:39
Chciałbym powiadomić że wczoraj (a tak dokładniej to dzisiaj) po 3 wieczorach grania, gdziec ok 2 w nocy udało mi sie przejść całą grę.
Po rozczarowaniach na początku ... zakończenie wynagradza WSZYSTKO !!
Najlepsze, najbardziej nie przewidywane, super dynamiczne ... zakończenie jakie kiedykolwiek widziałem ..
Mówie zakończenie a tak na prawde trwa ono jakieś 4h grania i w tym sęk ..
Wydaje się że już wszystko wyjaśnione a okazuje się że to dopiero połowa gry :)
Zdradze mały sekret że na samym koniuszku widac napis ".. Prey will continue.." co na prawde jest BARDZO miłą informacją.
Jak dla mnie .. teraz po ukończeniu gry wystawiam ocenę 9+/10
1 punkcij potrąciłem za brak HDR i troszke zbyt wysoki poziom trudności jak na "Normal" .. ciekawe co jest na "Hard.."
Czasami na prade trzeba poświęcic nawet kilkadziesiąt minut na dojście o co chodzi w danym momencie i co trzeba zrobić .. Potem okazuje się że rozwiązania są banalne :P
Na prawde gra GODNA polecenia !!
saTan - Mon 24th July 2006 21:12
no skonczylo sie fajowo, ale jak trzeba bylo zabic dziewczyne to mialem niezly zwiech >..>
co do braku HDR'a, to jakos da sie przezyc bo jest bloom, a poziom trudnosci IMO wcale nie jest wysoki, prawde mowiac to druga gra w moim zyciu (po Doom 3) w ktorej nigdy nie musialem loada dawac - tam sie nie da zginac :P
ps. gra - podobnie jak HL2 Ep. One - niby na 6 godzin grania, ale jakos nie czuje sie ze za krotka, IMO perfekcyjnie zaplanowana =]
Mike - Mon 24th July 2006 21:28
djmatys a co ty tak się za pisanie recek wziąłeś ?
djmatys - Mon 24th July 2006 23:00
heh :P tak mnie jakoś wzieło bo "prawie" wogóle nie porusza sie tematów o grach .
Fakt, faktem że gre można przejść na każdym poziomie trudności NIE POWTARZAJĄC poziomu, czy kawałka gry ANI RAZU ! literówka
Tak pomyśleli że zamiast ginąć nasz bohater przenosi sie do "krainy przodków" gdzie uzupełnia siły :)
saTan - w tym momencie myślałem że to juz koniec gry .. bałem sie że bedzie głupie zakończenie (zabić osobe dla której toczy sie cała akcja..) ale na szczęście był to tylko mały pukt w którym troche zmienia się fabuła :)
btw .. mam ochote jeszcze raz zagrac na max poziomie trudności :P
proste71 - Tue 25th July 2006 00:34
Wypasiona gierka,super grafa i do tego mozna grac w dobrej rozdzialce i max detalach na srednim sprzecie;)
wiciu - Sat 29th July 2006 11:03
co do grafy to gdziesz czytalem ze gra jest zrobiona na silnikiu dooma 3 :)
djmatys - Sat 29th July 2006 16:20
w sumie to widac podobieństwa ...
Heh pamiętam jeszcze jak kilka lat temu oglądałem pierwsze ss' z dooma3 i hl2 i byłem przerażony że to wogole nie będzie chodzic na kompach normalnych ludzi .. :P
Ahh te czasy CS'a 1,6 i kwardratowa grafika :)
wiciu - Sun 30th July 2006 11:03
ee co ty gadasz cs 1,6 nie ma az tak strasznie kwadratowej grafiki mi sie tam podoba :)