majonez1970 - Mon 12th October 2009 11:23
Problem z Asus AH3450 HD AGP
Witam.
Miałem starego kompa z P4 2 GHz (Compaq Evo D510) i oddałem go dla syna. Dokupiłem jeszcze kartę Asusa na AGP i dysk zewnętrzny na USB. Młody zainstalował grę Lego Star Wars i jak chciał uruchomić wyskoczył napis że brak Pixel Shader 1.1. Gra wcale nie ma dużych wymagań. Jak temu zaradzić? var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Ptole - Mon 12th October 2009 12:10
Raczej nic nie poradzisz. Karta prawdopodobnie nie obsługuje pixel shader 1.1 więc napiszę prosto i zwięźle: po ptokach ;)
majonez1970 - Mon 12th October 2009 13:18
No chyba żart. Karta, która jest w chwili obecnej oferowana w sprzedażny nie obsługuje Pixel Shader 1.1? A to nie jest tak że zależy to od bibliotek DirectX? Im wyższe DirectX to tym wyższy Pixel Shader. W tej chwili mam zainstalowany DirectX 9.0c i powinienem mieć Pixel Shader 3.0. Karta graficzna z kolei to Asus AH 3450 HD - według wszystkich znaków na niebie i ziemi obsługuje SM 4.1 i DirectX 10.1. A może się mylę? Niech ktoś mi to wytłumaczy - tylko bez tekstów (zmień kartę).
barat - Mon 12th October 2009 13:23
Tak ... ta karta wspiera Shadery (i to odpowiednie dla DX 10.1) - nie powinno być problemu ... może sterowniki nie zainstalowane? Lub zainstalowane źle (źle odinstalowane poprzednie) ?
A wersja obsługiwanych shaderów nie jest zależna od DX ... to, że na Voodoo 3 2000 zainstalujesz sobie DX10 nie oznacza, że będziesz miał wszystkie dobrodziejstwa ... PixelShader i VertexShadery są to sprzętowe sprawy :) var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
StickY - Mon 12th October 2009 13:23
SM to nie to samo co PS. Direct to inna bajka. Nic nie zrobisz. Ta karta nie jest jakaś super więc nie dziw się że nie ma PS 1.1. Jedynym wyjściem jest zmiana karty.
barat - Mon 12th October 2009 13:26
Cytat:
Napisał/a StickY SM to nie to samo co PS. Direct to inna bajka. Nic nie zrobisz. Ta karta nie jest jakaś super więc nie dziw się że nie ma PS 1.1. Jedynym wyjściem jest zmiana karty. Ale ta karto to obsługuje ... przecież wyżej napisałem :)
Tę grę nawet odpalisz na GMA 4500 :)
majonez1970 - Mon 12th October 2009 13:29
Ok, zainstaluję jeszcze raz sterowniki i zobaczę czy będzie dobrze.
StickY - Mon 12th October 2009 13:31
Cytat:
Napisał/a barat Cytat:
majonez1970 - Mon 12th October 2009 13:58
A i jeszcze jedno. Dlaczego w biosie pokazuje że karta ma 256 MB jak ma 512?
StickY - Mon 12th October 2009 14:03
Integra wyłączona?
majonez1970 - Mon 12th October 2009 14:19
Hmm, będę musiał sprawdzić w biosie, nie jestem pewien.
Arlic - Fri 16th October 2009 20:44
ewetualnie mozesz emulowac pixel shader przez program, do 2.0 spokojnie mozna bylo emulowac...
ale po wylaczeniu integry powinno dzialac