Vesper - Fri 23rd October 2009 15:12
[SOFTWARE] Pierwszy benchmark obsługujący DX11.
Cytat:
Wygląda na to, że firmie Futuremark, od lat specjalizującej się w projektowaniu i wytwarzaniu oprogramowania pomiarowego, do analizy wydajności komputerów i ich poszczególnych podzespołów, wyrósł znaczny konkurent. Przynajmniej na polu benchmarków do testowania kart graficznych.
Firma Unigine opublikowała właśnie program o nazwie Heaven. Jest to pierwszy jak dotąd benchmark przeznaczony do pomiarów wydajności grafiki zgodnej z technologią DirectX 11. Aplikacja, zbudowana na silniku Unigine obsługuje oczywiście nie tylko DirectX 11; umożliwia także wykonywanie pomiarów wydajnościowych kart graficznych wykorzystujących DirectX 9, DirectX 10, Open GL, a także opracowaną przez ATI (obecnie AMD) wielomonitorową technologię ATI Eyefinity.
Pierwsza wersja Heaven zawiera m.in:
* Kompleksowy test technologii wypełniania trójwymiarowych przestrzeni i powierzchni (tesselacja)
* Test technologii SSAO (Screen Space Ambient Occlusion; zaawansowana metoda cieniowania bazująca na analizie stopnia wystawienia cieniowanej powierzchni na rozproszone światło otoczenia (tzw. światło ambientowe; ang. ambient light)); jest to metoda oświetlenia globalnego, w przeciwieństwie np. do metod lokalnych, jak cieniowanie Phonga).
* Wolumetryczne chmury generowane w czasie rzeczywistym przez dokładny algorytm fizyczny
* Dynamiczna symulacja zmian środowiskowych z wiernym odwzorowaniem właściwości fizycznych
* Funkcje interaktywne z wykorzystaniem trybów spacer/lot (walk/fly).
"Nasza firma pokonywała granice zaawansowanych technologii generowania grafiki 3D w czasie rzeczywistym dzięki silnikowi Unigine przez co najmniej 5 ostatnich lat" - powiedział Dennis Shergin, CEO firmy Unigine Corp. - "Skupiamy się na regularnym dostarczaniu całej innowacyjnej mocy twórcom gier oraz użytkownikom końcowym, poprzez maksymalne wykorzystywanie możliwości współczesnych GPU. Dlatego nie mogliśmy pominąć kolejnego wielkiego kroku w ewolucji DirectX, charakteryzującego się inspirującymi możliwościami. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy być pierwszymi dostawcami narzędzi pomiarowych dla tej niezwykłej technologii. Mam nadzieję, że nasze strategiczne partnerstwo z Microsoft będzie kontynuowane".

KLIK aby pobrać Heaven 1.0
Źródło: PCLab.pl var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
BoLeK - Fri 23rd October 2009 16:59
Benchmark może i obsługuje dx11, ale poza Bump Mapping'iem i Tesselacji nie zauważyłem różnic między dx9 a dx11.
Za jakąś godzinkę wrzucę paczkę screenów do porównania dx9,10 i 11 :p Może Ja ślepy jestem i nie widzę różnic ...
.:BamboszeK:. - Fri 23rd October 2009 17:45
Właśnie pobieram , może jakaś mała konkurencja kto więcej punkcików ?
BoLeK - Fri 23rd October 2009 17:52
w dx 11 na starcie odpadacie :P var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
.:BamboszeK:. - Fri 23rd October 2009 18:07
Super-problematyczny ten smark. Najpierw się nie chciał zainstalować ale jakoś dało radę . Teraz nie chcę zacząć testu >.< . Olewam to :E
BoLeK - Fri 23rd October 2009 18:10
u mnie instalka poszła bez problemu, za to nie chciał się uruchomić jak stery od dzwięku były ustawione na Entertainment, muszę na Game mode przestawiać żeby ruszyło. Coś nie tego z Open AL
edit: mała paczka screenów do porównania.
Omen - Fri 23rd October 2009 18:49
Czyżby kolejny benchmark do naszych testów? :]
Zobaczmy, czy się przyda :)
d3mox - Sun 25th October 2009 17:16
Albo mi się wydaje, albo ten bench jest niedokładny.
Odpalam bencha i prawym górnym rogu mam 60fps, a w prawym dolnym praktycznie caly czas 41 - 43, gdzie w prawym górnym rogu ilość fps waha się od 30 do 60.