ďťż
Sprzętowy akcelerator fizyki



Yarek - Mon 15th May 2006 15:19
Sprzętowy akcelerator fizyki
  http://pclab.pl/art19719.html var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



Michalos Sosnos - Mon 15th May 2006 16:51
IMO bez sensu... wystarczy już DirectX 10 i bajery z tym związane...



spinnaker - Mon 15th May 2006 18:23
albo nowsza lub druga (do CF/SLI) grafa

drogie to..



M3wa - Mon 15th May 2006 18:27
ciekawe tylko czy wielu producentów gier będzie robić gry z obsługą PhysX'a...

póki co droga zabawka, może za parę lat... var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();



saTan - Mon 15th May 2006 19:42
IMO dwie karty w CF/SLI do obliczania fizyki sa bez sensu, bo jak rozwiaza problem wydajnosci? np. majac dwie 7600gt, a dwie 7900gtx?? chyba nie beda robic zaawansowanych detali fizyki... bo mi leb peknie jak wejde w opcje, ktorych juz teraz bywa nieraz kilkadziesiat; mysle ze najlepszym rozwiazaniem jest ten Physx, na poczatku ludzie albo beda zrzedzic ze kolejny wydatek, albo po prostu oleja, ale po jakims czasie (czyt. kilka lat) gry pewnie beda wymagac akceleratora fizyki, tak jak bylo z akceleracja graficzna; oczywiscie najlepszym wyborem bylyby wielordzeniowe procesory, ale chyba jednak nie daloby rady...

ps. za kilka lat pewnie wymysla AIPU - Artificial Inteligence Processing Unit, a wtedy pozostanie tylko jedno do "stworzenia": "akcelerator zapachu" :P



czero - Tue 16th May 2006 13:10
Cytat:
Napisał/a Michalos Sosnos IMO bez sensu... wystarczy już DirectX 10 i bajery z tym związane... A póxniej będzie DX11, DX12 i każdy lepszy od poprzedniego.

[ Dodano: Wto 16 Maj, 2006 ]
Cytat:
Napisał/a saTan IMO dwie karty w CF/SLI do obliczania fizyki sa bez sensu, bo jak rozwiaza problem wydajnosci? Specjalizowane układy bądź software rozdzieli zadania między karty. Technologia ta stsoswana jest z sukcesem od wielu lat w serwaerach.
Cytat:
Napisał/a saTan np. majac dwie 7600gt, a dwie 7900gtx?? chyba nie beda robic zaawansowanych detali fizyki... bo mi leb peknie jak wejde w opcje, ktorych juz teraz bywa nieraz kilkadziesiat; mysle ze najlepszym rozwiazaniem jest ten Physx, na poczatku ludzie albo beda zrzedzic ze kolejny wydatek, albo po prostu oleja, ale po jakims czasie (czyt. kilka lat) gry pewnie beda wymagac akceleratora fizyki, tak jak bylo z akceleracja graficzna; oczywiscie najlepszym wyborem bylyby wielordzeniowe procesory, ale chyba jednak nie daloby rady... Software jest zależne od sprzętu i odwrotnie. Jeśli dostaniemy nawet najwydajniejszy scalak, to bez wsparcia softwarowego nic z tego nie będzie.

Cytat:
Napisał/a saTan ps. za kilka lat pewnie wymysla AIPU - Artificial Inteligence Processing Unit, a wtedy pozostanie tylko jedno do "stworzenia": "akcelerator zapachu" :P Prorok ? :wink:



Yarek - Tue 16th May 2006 15:04
W według mnie powinni napisac instrukcję dla drugiego jądra prockowego (jeśli ktoś takowe posiada) i to ty była dobra alternatywa dla dwóch kart graf lub tego modułu.



SAMAEL=CRK= - Tue 16th May 2006 16:02
Nowy ghost recon obsługuje to g .... na najniższych możliwych detalach cieło się jak psychopata nożyczkami :twisted:



saTan - Tue 16th May 2006 19:38
Cytat:
Napisał/a czero Software jest zależne od sprzętu i odwrotnie. Jeśli dostaniemy nawet najwydajniejszy scalak, to bez wsparcia softwarowego nic z tego nie będzie. tak, ale jezeli cos jest dedykowane danemu zadaniu to na pewno jest to lepsze rozwiazanie, tzn. "wielordzeniowosc" jest gorszym rozwiazaniem niz dodatkowa karta do obliczen fizyki, tak samo jak bylo z grafika i dzwiekiem, IMO procesor powinien "nadzorowac" poszczegolne procesy a nie wykonywac je



Janek - Tue 16th May 2006 20:45
Cytat:
Napisał/a Yarek według mnie powinni napisac instrukcję dla drugiego jądra prockowego (jeśli ktoś takowe posiada) i to ty była dobra alternatywa dla dwóch kart graf lub tego modułu. myślałem np. o tym że 1 rdzeń obsługuje jedną karte w SLI ....

co do akceleratora .... myślę iż zniknie z rynku równie szybko jak się bojawił gdyż wyprą go akceleratory ATI/NV jeśli takowe w ogóle powstaną..... :wink:

[ Dodano: Sro 17 Maj, 2006 08:48 ]
Cytat:
Napisał/a saTan tak, ale jezeli cos jest dedykowane danemu zadaniu to na pewno jest to lepsze rozwiazanie, tzn. "wielordzeniowosc" jest gorszym rozwiazaniem niz dodatkowa karta do obliczen fizyki, tak samo jak bylo z grafika i dzwiekiem, IMO procesor powinien "nadzorowac" poszczegolne procesy a nie wykonywac je święta prawda procek to menager a nie robotnik ..... każde urządzonko nadaję się do cczego innego kiedyś przy grafice wektorowej to procek wykonywał większość obliczeń a grafa tylko wyświetlała obraz teraz jest prawie całkiem inaczej .....



M3wa - Tue 16th May 2006 21:12
Cytat:
Napisał/a Janek yślę iż zniknie z rynku równie szybko jak się bojawił gdyż wyprą go akceleratory ATI/NV jeśli takowe w ogóle powstaną..... Wink
może inaczej: akceleratory fizyki stana się częścią gpu... po prostu dodatkowe instrukcje jak PS :wink:

na początku akceleratorów 3d też tak było...epoka voodoo :wink:



saTan - Tue 16th May 2006 23:03
Cytat:
Napisał/a M3wa może inaczej: akceleratory fizyki stana się częścią gpu... po prostu dodatkowe instrukcje jak PS :wink: i to by bylo najlepsze rozwiazanie, moze havok cos zmajstruje z ati/nv i bedzie jakis dx11 z instrukcjami obliczen fizyki :roll:



Mr. Mountain - Wed 17th May 2006 14:48
Jak to dobrze że coraz mniej mnie takie wynalazki dotyczą ;)

Cytat:
Napisał/a M3wa może inaczej: akceleratory fizyki stana się częścią gpu... po prostu dodatkowe instrukcje jak PS To by była najwygodniejsza dla użytkowników i pewnie najtańsza opcja, ale zobaczymy czy to przejdzie :] jednak za czasów voodoo branża elektroniczna była mniej "pazerna", nie gonili aż tak za zyskiem jak teraz. A z której strony nie patrzeć z 2 kart można osiągnąć większy zysk niż z jednej... :roll:



saTan - Thu 18th May 2006 21:55
ASUS PhysX < ciekawy artykul ;) , po ktorym zmienilem zdanie o tej karcie: skoro nie ma roznicy, po co przeplacac? :P



Yarek - Fri 19th May 2006 15:30
Cytat:
Napisał/a saTan ASUS PhysX < ciekawy artykul ;) , po ktorym zmienilem zdanie o tej karcie: skoro nie ma roznicy, po co przeplacac? :P Jak jadą po tej karcie w tym artykule to aż się kurzy.
Poprostu dopiero przyszłe gry pokażą nam może na co stać to coś.



Janek - Fri 19th May 2006 15:36
ten artukuł jest mało profesjonalny
... po pierwsze dają jakiemuś kolesiowi z falistej tektury który myśli że przeszedł Dooma 3 na medium i już jest "wytrawnym graczem" gre do testów ... koleś może i grał całe życie w Q2 ale nowsze gierki wymagają kogoś lepszego ...... nie wiem jak wy ale ja by zauważył różnice ... każdy głupi wie że jak karta PX siedzi w kompie to ma on w gierkach mniejszą wydajność i dlatego gra się przycieła .... osobiście uważam że te karty dopiero raczkują a taki kubek zimnej wody od "wytrawnego gracza" (hehe dobre sobie) i ekipy benchmark na pewno nie służy ich rozwojowi....



saTan - Fri 19th May 2006 19:43
jedno jest pewne: na dzien dzisiejszy taka karta to zbedny bubel;
IMO dopiero za 1-2 lata kupienie tego bedzie mialo sens (o ile sie przyjmie), bo teraz lista gier obslugujacych (bedacych obslugiwac) ta karte jest i tak bardzo skromna



M3wa - Sat 20th May 2006 07:24
Cytat:
Napisał/a saTan lista gier obslugujacych (bedacych obslugiwac) ta karte jest i tak bardzo skromna
a nawet sama karta dodanie bardzo niewiele do samej gry. wiele osób t po prostu olewa, jak im się paczki rozwalą...:wink:



master88 - Sat 20th May 2006 12:35
pewnie za kilka lat takie akceleratory będą wbudowane w każde nowe GPU



Janek - Mon 22nd May 2006 20:27
nie sądze, taka karta to dobry pomysł ale problem stanowi jak zawsze oprogramowanie,.....

[ Dodano: Czw 08 Cze, 2006 06:42 ]
http://twojepc.pl/news12390.html nie dobrze dla kart firmy AGEIA
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • thierry.pev.pl
  •