Alcazar - Thu 19th October 2006 14:25
Toshiba A100-294 problem z RAM
Witam
Zakupiłem ostatnio laptopa do mobilnej pracy i mam problem z rozszerzeniem pamięci. Mam nadzieję że ktoś już się spotkał z takim problemem i będzie mi mógł pomoc, a mianowicie...
Sprzet standardowo ma zaistalowaną kość HINIX 512MB PC2-4200S no i działa na niej super. Dokupiłem drugą kość niebyło HINIX-a wziołem SAMSUNG-a ale o takich samych parametrach 512MB PC2-4200S. Obydwie kości na oko mają taki sam rozkład elementów i taką samą ich ilość (nie wiem czy to ważne ale odrazu to pisze).
Po włożeniu do środka drugiej kości komp zawiesza się na Windzie. Po włożeniu tylko kości SAMSUNGA komp nie startuje wogole. Kość jest sprawna i sprawdzana w innym laptopie w sklepie. Poradzono mi z upgrade biosu do najnowszej wersji obecnie 2.0 niestety nic to nie pomoglo.
W stacjonarnym kompie bios jest rozbudowany na 7 ekranow ktore az sie zawijaja, w laptopie tych ekranow mam 5 po kilka opcji zupenie nic odnosnie pamieci. Czy jest jaies ukryte menu serwisowe czy cos w laptopach?
Co zrobic z ta pamiecia? var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
wiciu - Thu 19th October 2006 15:02
moze ta pamiec poprostu nie chce wspolpracowac z plyta glowna laptopa?
ja bym poszedl do sklepu gdzie kupilem wymienil na inna i sprawdzil czy dziala a juz najlepiej z laptopem i przy sprzedawcy sprawdzac :)
Sun Zi - Thu 19th October 2006 23:50
wiciu ma racje, idz z tym do sklepu.
bios w laptopach jest naogół ubogi wiec nie musisz sie tym przejmowac, a 5 zakładek to raczej standart;)
wiciu - Fri 20th October 2006 07:28
ja mam chyba z 4 zakladki :)
i czegos takiego jak w normalnym pc jak ustawienia proca//pamiec nie znajdziesz ... var _pop = _pop || []; _pop.push(['siteId', 1453660]); _pop.push(['minBid', 0]); _pop.push(['popundersPerIP', 0]); _pop.push(['delayBetween', 0]); _pop.push(['default', false]); _pop.push(['defaultPerDay', 0]); _pop.push(['topmostLayer', false]); (function() { var pa = document.createElement('script'); pa.type = 'text/javascript'; pa.async = true; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; pa.src = '//c1.popads.net/pop.js'; pa.onerror = function() { var sa = document.createElement('script'); sa.type = 'text/javascript'; sa.async = true; sa.src = '//c2.popads.net/pop.js'; s.parentNode.insertBefore(sa, s); }; s.parentNode.insertBefore(pa, s); })();
Alcazar - Mon 23rd October 2006 13:51
bylem w sklepie stracilem chyba ze 2h na sprawdzaniu pamieci w laptopi i d..... blada. Pan stwierdzil ze jeszcze z czyms takim sie nie spotkal i powiedzial zeby sprzeta oddac do serwisu...
myslalem ze zeszcze sie na stojaka ze smiechu... kupilem tydzientemu sprzet od tamtej pory bujam sie z pamiecia bo niechce dzialac poprawnie , a on mi mowi zebym sobie do serwisu oddal,,, pytam sie Pana grzecznie ale co nowy sprzet?? to moze odrazu wymieni mi Pan na sprzwny ale bedzie proponowal serwis po tygodniu uzytkowania...
nastala cisza...
w oncu doszlismy do porozumienia Pan zwrucił mi kase za kosc i teraz sam bede sie bojal by dobrac odpowiednia pamiec do tego modelu. Swoja droga specjalny rodzaj pamieci dla jednego modelu laptopa to jakas glupota. ZObaczymy co uda mi sie z tym zrobic dzis wyslalem maila do Toshiby zobaczymy co mi odpisza.
Excray - Sat 3rd February 2007 00:27
Eeee jakaś trefna kostka i tyle. Pakowałem do tego modelu Toshiby najprzeróżniejsze wynalazki. Apacery, Samsungi, Hynixy, PQI, Kingstony i wszystko pracowało prawidłowo. Po prostu kość nie chciała współpracować i tyle. Czasami sie to zdarza. Nieprofesjonalnie Cię potraktowano. Po pierwsze - ja zawsze testuję kości po montażu - minimum 10 minut na memteście bez błędu musi zlecieć. Po drugie w takim przypadku bez żadnego ALE wymienia się kość na inną sztukę. Ale z tą sugestią aby wysłac tygodniowy komp do serwisu to już wogóle totalne przegięcie.
BTW> Oczywiście, że Toshiba odpisze Ci że jest potrzebny specjalny rodzaj pamięci. Dodatkowo powiedzą Ci, że te kości maja i można zamontować tylko w AC Serwisie. Kaska kaska kaska.
Alcazar - Tue 27th February 2007 09:56
takie właśnie było moje podejrzenie , beszczelna chamówa w biały dzień , to straszne jak teraz psełdo dystrybutorzy, dziadoskiego pochodzenia zajmują się obsługą swoich klientów.
przejde się chyba z laptopem na giełde komputerową i dobiore :)